true

ویژه های خبری

true
    امروز شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

دشتستان بزرگ- اصغر شعبانی: کسب عنوان پرافتخار سومی رقابت های هندبال ساحلی آسیا که توسط ملی پوشان مان (حاج رضا مصباحی و علیرضا علیپور) به دست آمد با خبرِ حذف تیم نخلستان دشتستان از جدول مسابقات لیگ برتر هندبال و سقوط به لیگ دسته ۲ ، یک میلیارد ریال جریمه نقدی و محرومیت ۳ ساله ی شهرستان از مسابقات لیگ برتر و لیگ یک مایه ی سرشکستگی و تاسف دوستداران هندبال برازجان و اهالی ورزش در دشتستان بزرگ شد !!

سالهای گذشته و آن زمانی که تیم برازجان، ستارگان نام داشت به صورت مبسوط و کامل و دلسوزانه به قضایای هندبال ورود کرده ، نوشتیم و تذکر دادیم و اگر چه همین نوشتن ها به دلخوری برخی دوستان نزدیک منجر شد اما نگارنده خدا را شاکرم که به رسالت خود عمل کردم .

در فصل جاری لیگ برتر با تغییر مدیریت در تیم برازجان ، نخلستان جایگزین ستارگان شد . یک مربی باتجربه و کاربلد مثل محمدرضا رجبی که نایب قهرمانی لیگ برتر را در کارنامه داشت سکان هدایت تیم را در دست گرفت . در همان روزهای آغاز فعالیتِ نخلستان خبرِ قراردادهای سنگین مربی غیر بومی و بازیکنان جدید نگران کننده به نظر می رسید اما پیگیری از تهران برای گرفتن اسپانسرهای پولدار! و اظهارات جلال برزگر مدیر جدید نخلستان که گفته بود : رجبی انتخاب شده تا علاوه بر حضور قدرتمند در لیگ برتر هندبال کشور تیم های پایه باشگاه را نیز فعال نموده چرا که سال های آینده با استعدادیابی بومی و آموزش آکادمیک در حوزه هندبال همچون گذشته شاهد حضور هر چه بیشتر بازیکنان هندبال برازجانی و دشتستانی در سطح تیم های ملی کشور عزیزمان ایران باشیم امیدوارمان کرد که شاید شاهد اتفاقات خوب و خوشی برای هندبال برازجان باشیم . نتایج تیمی نخلستان انصافاً که بهتر از گذشته بود و تیم تا میانه های جدول لیگ برتر بالا آمد اما مشکلات مالی و البته وعده های پوچ و توخالی مسئولان!! همان همیشگی بود و عدم رویارویی نخلستان مقابل تیم های سپاهان اصفهان و رعد پدافند البرز ، فدراسیون نشین ها را مجاب کرد تا تصمیمی سخت و قاطع بگیرند و تیم لیگ برتریِ برازجان را نقره داغ کنند !!

تیمداری در لیگ برتر شوخی نیست . در شرایط و وضعیت فعلی اقتصادی اینکه همه ی نگاه های مسئولان یک باشگاه ورزشی به پرداخت هزینه ها توسط شورا و شهرداری و اداره کل و … باشد پسندیده نیست و اینگونه نمی توان در لیگ برتر تیمداری کرد . تیم های صنعتی به مشکل خورده اند تا چه رسد به تیمی مانند نخلستان که همه می دانیم سالهای گذشته نیز همان ستارگان با کمک این و آن ! لیگ را به پایان می رساند . برای حضور در لیگ برتر هم باید برنامه داشت و هم پول . اینکه تیمی را بدون پشتوانه ی مالی راهی یک تورنمنت کشوری که در آن تیم های گردن کلفتی مانند سپاهان ، مس کرمان و سنگ آهن و ذوب آهن و … حضور دارند کنیم، هنر نیست و نتیجه این می شود که امروز شاهدیم ! باید قبول کرد که سرمایه های فراوان بومی اعم از مربیان و بازیکنان و استعدادهایی که می توانستند در لیگ برتر بدرخشند و نمایش های دلچسبی داشته باشند نابود شده اند . باید قبول کرد که پرداخت آنهمه اعتبارات دولتی و کمک های ادارات مختلف به تیم های ستارگان و نخلستان بر باد رفت . به نظر می رسد گلایه های ورزشکاران ، مربیان و مسئولان تیم های دیگر برازجان و دشتستان در رشته های مختلف ورزشی به حق بود چرا که پول هایی با عدد و ارقام درشت پرداخت شد اما نتیجه شد سقوط ۲ پله پایین تر !! . چرا که لقمه را بزرگتر از دهان برداشتیم .

دیدگاه ها

2 پاسخ به “تلخ تر از زهر برای ورزش دشتستان ! / سقوط ۲ پله ای به رده پایین تر ، جریمه سنگین نقدی و ممنوعیت ۳ ساله حضور در لیگ برتر و لیگ یک برای هندبال برازجان !!!  ”

  1. ورزشکار ملی گفت:

    خدا جای حق نشسته!
    چقدر داد زدیم‌که این پولهارو حیف و میل نکنید و برای بازیکنان پایه خرج کنید.
    بر تمام باعث و بانیانش لعنت.

  2. سید روح الله موسوی نژاد گفت:

    سلام میگم چه اعتراف جالبی… اگر تنها تیم لیگ برتری استان بوشهر سقوط کرده هست فقط بخاطر بحث مالی بوده که الآن با این مصاحبه معلوم شد که البته میدانستیم ولی اینجا دیگه برای مردم هم معلوم شد چه کسانی مخالف و سنگ اندازی میکردند که تنها تیم لیگ برتری استان به این روز افتاده…. خواهشاً بروید و از استان‌های دیگه بیاموزید و فرهنگتان رو تغییر دهید… از استان فارس که تیم شهر کازرون رو دارند تا اصفهان که سه تیم لیگ برتر هندبال دارند و همه اونجا سالم رقابت می‌کنند و اگر می‌بینید که چند تیم آنجا هست فقط بخاطر دیدگاه ورزشی که بین اکثریت هیئت های ورزشی هست… خوب مابقی تیمهای ورزشی هم تلاش می کردند که به این جایگاه راه پیدا کنند و از جهات مختلف بودجه جذب کنند… مگر طلب کار همدیگه هستیم… به امید روزی که رقابتهای ورزشی در شهر و استان ما هم سالم شود و از افتادن تیم دیگر به رده دیگر و یا باخت آن تیم خوشحال نشویم و حداقل ابراز نکنیم…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ajax-loader