true

ویژه های خبری

true
    امروز جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
اختصاصی دشتستان بزرگ:  

دشتستان بزرگ- حیدر حیدری: چندین سال است که مردم برازجان منتظر احداث جاده ای مناسب هستند تا این شهر را از بن بست خارج کند. اما منطقی به نظر نمیرسد در دنیایی که مدیران در تلاش و رقابت‌ هستند تا رفاه شهروندان را تضمین کنند! چندسال بوسیله یک جاده در باغ سبز را به مردم نشان دهند!

برازجان، دومین شهر استان با معضل بزرگ پل ورودی این شهر به مشکلات عدیده اقتصادی دچار شده است.

مشاهده سیل بنیان‌کن فقر، نه نیازی به تحقیق دارد و نه مشاجره اثبات، تنها کافی است بعضی از تصمیمات غیرکارشناسانه برخی از مسئولان را در یکسری از پروژه‌ها ببینیم که یکی از موارد مشهود آن، جاده ورودی این شهر از سمت گناوه است.
از دست رفتن زیرساخت‌ها و اعتبارات و منابع عمومی، مطرود شدن دومین شهر بزرگ استان، فرار سرمایه و سرمایه‌گذار، مهاجرت نیروهای انسانی جویای کار و حتی شاغلین، افزایش بیکاری و فقر، کاهش جمعیت، نابودی کشاورزی، صنعت و اقتصاد، تعطیلی اکثر پروژه‌های عمرانی و فرهنگی، عدم توسعه شهری و ایجاد مشکلات اقتصادی- اجتماعی تنها گوشه‌ای از ضرر این به بن بست رفتن است.

یکی از این مشکلات عدیده دومین شهر استان، مسئله گردشگری می باشد که به نوع خود قابل توجه است.
مسئله ای که به بن بست رفتن برازجان، دلیلی مضاعف بر حل نشدن این گره کور شده است.
پیش ار این، مسیر تردد گناوه به شیراز و گناوه به بوشهر از برازجان می‌گذشت و مسافران زیادی برای گردشگری به این شهر می‌ آمدند اما دقیقا از زمانی که این مسیرها قطع شد و این شهر را به انزوای بن بست کشاندند، کمتر مسافر و گردشگری به این شهر مراجعه می کرد، که این مستلزم توجه بیشتر مدیریت شهری، شهرستان و استان است که این شهر باستانی را از بن بست خارج کنند.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ajax-loader