true

ویژه های خبری

true
    امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

دشتستان بزرگ: کارشناس هواشناسی جنوب کشور در گفتگو با دشتستان بزرگ از استقرار سامانه بارشی در استان خبر داد.

به گزارش دشتستان بزرگ، علی الهیاری اظهار داشت: بر اساس تحلیل آخرین مدل های هواشناسی پیش‌بینی می شود با تقویت جریانات همرفتی محلی، در روز جمعه شرایط برای تشکیل ابر در نقاط مستعد استان بویژه در شرق و برخی از نقاط جنوب فراهم شود.

وی افزود: در برخی ساعات بعدازظهر تا غروب روز جمعه، بدلیل فراهم بودن شرایط شاخص های هواشناسی، پدیده رگبار و رعدوبرق شدید به همراه تندبادهای لحظه ای و شدید در نقاط مستعد نیمه شرقی و جنوبی استان بویژه شرق شهرستان های دشتستان و گناوه در مرز با استان فارس و شرق شهرستان های دشتی و جم به نحوی بوده که احتمال وقوع خسارت به صورت محلی وجود دارد.

کارشناس هواشناسی دشتستان بزرگ ضمن بیان این که باید توجه داشت بارش های همرفتی محلی در زمان کوتاهی رخ می دهد، اضافه کرد: به دامداران در ارتفاعات استان بوشهر هشدار داده شده که روز جمعه از ارتفاعات استان خارج و یا اقدامات لازم را بدلیل احتمال اصابت صاعقه در ارتفاعات، در نظر داشته باشند.

الهیاری اذعان داشت: در اوایل هفته آینده بتدریج با کاهش سه تا شش درجه ای دما، شاهد کاهش گرما در استان بوشهر خواهیم بود.

وی تصریح کرد: در روزهای ابتدایی هفته آینده، همچنان در برخی ساعات عمدتا ظهر تا بعدازظهر، گرمای هوا احساس می شود، طبق بررسی های صورت گرفته، در آبان ماه دمای هوا به طور کامل تعدیل خواهد شد.

کارشناس هواشناسی دشتستان بزرگ خاطرنشان کرد: بر اساس تحلیل آخرین مدل های هواشناسی پیش‌بینی شده افزایش رطوبت نسبی هوا در برخی ساعات عمدتا شب الی صبح تا پایان مهرماه همچنان ادامه دارد، پدیده مه صبحگاهی نیز تا پایان مهرماه در برخی نقاط مستعد استان اتفاق می افتد.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ajax-loader