true

ویژه های خبری

true
    امروز پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

دشتستان بزرگ: رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان در نشست با اعضای شورای شهر برازجان گفت: قبول داریم که بیمارستان گنجی به تنهایی جوابگوی نیاز مردم نبوده و در بحث بیمارستان مشکلات زیادی داریم.

 ماریا خویش دوست افزود: با وجود درج آگهی جذب پزشک, غالب پزشکان به جای بیمارستان شهید گنجی برازجان, خدمت در بخش ارم را انتخاب می کنند، دلیل این نیز کوتاهی زمان طرح مراکز روستایی است.

اشتغال تعداد زیادی بوشهری در بیمارستان شهید گنجی برازجان

رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان اذعان داشت: بارها شده فرمانداری، شورا یا نماینده به ما فشار آورده اما نیرویی از برازجان به بوشهر نرفته و تنها جایگزین می شود، در بیمارستان گنجی، نیروی بوشهری زیادی در حال فعالیت است، البته که ما تبادل نیرو را داشته ایم.

خویش دوست ادامه داد: بدهکاری بیمارستان گنجی بسیار بیشتر از طلب ۴۰میلیاردی ما از تامین اجتماعی است، شاید ما روابط عمومی خوبی نداریم اما در مراکز درمانی امام سجاد، امیرالمومنین، خضر، امام رضا و… دکترانی در حال خدمت هستند با این وجود باز مردم به بیمارستان مراجعه می کنند.

 وی تصریح کرد: بارها به تک تک اصحاب رسانه گفته پیام های ما را به مردم برسانند، رسانه اگر قصد انتشار مطلبی را داشته از نظر فنی به ما نشان دهد چرا که برخی مسائل بسیار تخصصی هستند.

اظهارات خویشدوست در خصوص دفن پسماندهای عفونی

رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان در خصوص وضعیت دفن پسماند عفونی مراکز درمانی – که چندی پیش دشتستان بزرگ در مطلبی به این امر مهم اشاره کرده بود- نیز گفت: ۱۲۵مطب وارد قرارداد جمع آوری پسماند شده و به صورت ۱۰۰درصد زباله ها امحا می شود، زباله های عفونی ترانشه شده و هزینه دفن بهداشتی نیز پرداخت می شود.

وی در خصوص وضعیت همراه سرای بیمارستان شهید گنجی برازجان اظهار داشت: همراه سرای بیمارستان گنجی نیز توسط یک خیر شروع به ساخت شده اما متاسفانه مشکل قانونی پیدا کرده است.

 

بیمارستان ۱۷ شهریور برازجان به کجا رسید؟

 خویش دوست در خصوص روند پیشرفت بیمارستان ۱۷ شهریور نیز افزود: بیمارستان ۱۷شهریور پروژه ای ملی بوده و تاخیر در ساخت این بیمارستان به دلیل بخش زیر زمین آن است، زیر ساخت بیمارستان در حال پایان بوده و تحریم را می توان دلیل تاخیر در ساخت آن دانست.

وی ادامه داد: خوشبختانه به تازگی پول جدیدی در این خصوص تزریق شده که امید است روند بازسازی این بیمارستان تسریع شود.

 

بهداشت در خصوص آبنمای جنجالی پارک لاله چه می گوید؟

 رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان در خصوص آبنمای ماتریسی پارک لاله نیز گفت: آبنما در کل کشور و جهان بوده که هیچ استانداردی برای آن وجود ندارد.

وی ادامه داد: دستورالعمل نیز در این خصوص گفته اگر جایی وجود دارد که آب آشامیدنی نباشد، شهرداری باید تابلو نصب کرده که آب غیر قابل شرب است، در این خصوص مکاتباتی صورت گرفته و شهرداری نیز تابلو را نصب کرده است.

خویشدوست افزود: باید به مردم اطلاع رسانی شده این آبنما محل بازی نبوده و برای زیبایی است، جواب آزمایش سلامت آب محرمانه بوده و اگر تابلو زده نشود پیگیری می شود.

 وی ادامه داد: تمام اسهال هایی که در بیمارستان چه سرپایی یا بستری بوده به ما گزارش داده می شود، تک تک موارد بررسی شده و علت را پیدا می کنیم، تاکنون هیچ اسهالی در خصوص استفاده از آبنما به ما گزارش نشده است.

رئیس شبکه بداشت و درمان دشتستان اضافه کرد: اگر واقعا نمی شود جلوی بچه ها را گرفت، می توان توصیه کرده که اطراف آبنما حصارکشی شود، آب استفاده شده آلوده بوده اما تاکنون هیچ کس مریض نشده است.

 

طرح ساماندهی سگ های بلاصاحب به کجا رسید؟

 وی اذعان داشت: در بحث سگ های بلاصاحب پیشنهاد داشته جلسه تخصصی برای دکه ها و سگ های ولگرد برگزار شود، اصناف، شهرداری، بازرگانی، بهداشت و… نیز حضور داشته باشند.

خویشدوست ادامه داد: در دشتستان ۷دکه مجوز بهداشتی گرفته و برای ۱۰۰دکه دیگر نیز باید مجوز گرفته شود، تاکنون نیز مشکلات دکه ها را پیگیری کرده ایم.

 رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان تصریح کرد: با همکاری محیط زیست، سمن ها و شهرداری های شهرستان، مسائل سگ های ولگرد را پیگیری کرده و طبق دستورالعمل پیگیری کرده ایم.

وی خاطر نشان کرد: رها کردن زباله و پسماند غیر بهداشتی به سگ ها کمک کرده و در بحث واکسیناسیون و عقیم سازی همه اقدامات حساب شد که در خصوص تغییر فرمانداری به تاخیر افتاد.

 

باید پزشکان متخصص بیشتری جذب کنیم

 رئیس بیمارستان گنجی برازجان نیز اظهار داشت: داروخانه گنجی چندماه بوده که شبانه روزی است، هر شب دو پزشک عمومی، پزشک طب اورژانس و همه متخصص ها تقریبا در بیمارستان هستند.

زهره بجلی افزود: متخصص رشته های نادری مانند متخصص گوش، حلق و بینی کم است، ما باید پزشک را جذب کرده اما انتظاراتی نیز وجود دارد.

 وی اضافه کرد: تامین برخی از وسایل هتلینگ بیمارستان جزو وظایف بیمارستان بوده که به صورت مداوم بازرسی نیز می شود، کمبود سرم و کمبودهای دارویی در کشور مشاهده می شود، البته طی دو ماه گذشته سعی داشته که جلوی کمبودها را گرفته و نیازها را برسی کنیم.

 رئیس بیمارستان گنجی برازجان ضمن بیان این که با کمبود داروهایی که تولید داخل نیز بوده، مواجه هستیم، اذعان داشت: کمبود برخی از داروها پیش آمده و ممکن است همراه مریض به شهر رفته و دارو را خریداری کند.

 بجلی ضمن اعلام بی اطلاعی در خصوص وضعیت ساخت همراه سرای بیمارستان گنجی خاطر نشان کرد: دوست داشته که انجمن خیرین را راه اندازی کنیم.

 

رئیس درمانگاه نوید شهر برازجان نیز گفت: انتظار داشته کارهای انجام شده توسط ما در سطح شهر، مورد توجه قرار بگیرد.

فضل الله رضایی افزود: شورا به عنوان متولی مردم قابل دسترس ترین نهاد بوده و اجازه دهید مردم مشکلات را به شما گفته تا شما نیز با انتقال آن به ما زمینه رفع نواقص را فراهم کنید.

وی ادامه داد: در این مرکز نزدیک به ۴۰پزشک متخصص و عمومی در هفت بخش مشغول به فعالیت هستند، متاسفانه بهداشت و درمان نیز مانند مشک پاره ای بوده و مشکلات بسیاری دارد، وقتی پول نباشد هیچ نداریم.

 رئیس درمانگاه نوید شهر برازجان خاطرنشان کرد: برای پارکینگ درمانگاه نوید با زمین های تخریب شده اطراف صحبت شده است.

 عضو شورای شهر برازجان نیز گفت: داروخانه بیمارستان گنجی گاها برخی از کوچک ترین و عادی ترین داروها را ندارد.

 نوید متین افزود: در بحث سگ های بلاصاحب قرار بوده که محیط زیست پیگیر بوده اما تاکنون مکانی را پیدا نکرده است.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ajax-loader