true

ویژه های خبری

true
    امروز پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

دشتستان بزرگ: سالهاست که جولان سگ‌های بلاصاحب در شهرهای شهرستان دشتستان خصوصا برازجان، باعث ترس و وحشت بین مردم شده است، بسیاری از سگ‌ها بیمار بوده و حضور آنها در سطح شهر به یک خطر بهداشتی بزرگ تبدیل شده است.

به گزارش دشتستان بزرگ؛ در گذشته اگر در ساعات پایانی شب و یا ساعات اولیه صبح چرخی در سطح شهر زده جولان سگ‌های بلاصاحب را به وفور دیده اما امروزه در تمامی خیابان ها و تمامی ساعات شبانه روز سگ های بلاصاحب بسیاری در خیابان ها، کوچه، پارک و… به چشم می خورد، سگ هایی که ممکن است دارای انواع بیماری‌های انگلی، هاری، کنه‌های حیوانی، بیماری های پوستی و… باشند، این بیماری ها نیز از طریق مدفوع، بزاق و لمس این حیوانات آلوده به انسان منتقل شده و امکان ایجاد عوارض جبران ناپذیر برای انسان نیز وجود دارد.

شایع‌ترین بیماری منتقله از سگ به انسانُ هاری بوده که در اثر گازگرفتگی حاصل می‌شود، از طرفی نیز زندگی در کنار آنها خوشایند نبوده و ترس از سگ‌های بلاصاحب در شهرستانی که در خیابان شهرهای آن ۲۴ ساعته٬ این حیوانات گشت می زنند٬ تاسفبار است.

اما به راستی چه اقدامی در این خصوص از سوی متولیان امر صورت گرفته است؟

شهرداری: زنده گیری سگ های بلاصاحب در حال انجام است

معاونت خدمات شهری شهرداری برازجان در پاسخ به دشتستان بزرگ، گفت: زنده گیری سگ های بلاصاحب در حال انجام است.

محمد جامعی افزود: زنده گیری این سگ ها در شهر برازجان توسط نیروهای خدمات شهری شهرداری در حال انجام بوده و در کمپی که به طور موقت در نظر گرفته شده نگهداری می شود.

وی اضافه کرد: این اقدام به صورت روزانه صورت گرفته و هر روزه شاهد زنده گیری سگ های بلاصاحب هستیم، سگ ها در مکانی موقت که به عنوان کمپ موقت نگهداری از سگ های بلاصاحب بوده نگهداری می شوند.

معاونت خدمات شهری شهرداری برازجان اذعان داشت: ما ساکت نمانده و تمام تلاش خود را در این زمینه کرده ایم، متاسفانه تعداد سگ های بلاصاحب نیز بسیار زیاد است.

جامعی تصریح کرد: کارگروهی شهرستانی در این زمینه مشغول به فعالیت بوده که ریاست آن را فرمانداری بر عهده داشته و شهرداری های شهرستان عضو آن هستند، شهرداری برازجان به عنوان دبیر این کارگروه بوده و دامپزشکی، محیط زیست، بخشداران شهرستان، بهداشت، نماینده دهیاران و نیروی انتظامی از اعضای این کارگروه هستند.

وی ادامه داد: این کارگروه در تلاش بوده که کمپی مناسب با ایجاد شرایط استاندارد به جهت محل نگهداری سگ های بلاصاحب داشته باشد، مکانی که مورد تایید اعضای کارگروه نیز باشد.

معاونت خدمات شهری شهرداری برازجان افزود: تاکنون جلسات بسیاری گرفته شده و چندین مکان پیدا شده است، متاسفانه مشکلاتی ایجاد شده و یا مالکین رضایت نداده اند، اکنون نیز پیگیر مکانی دیگر هستیم.

محیط زیست: مکان جدید نزدیک به سایت دفن پسماند شهر برازجان است

رئیس محیط زیست شهرستان دشتستان نیز در پاسخ به دشتستان بزرگ، گفت: محیط زیست یکی از اعضای کارگروه ایجاد شده به منظور نگهداری سگ های بلاصاحب است.

صادق پورسالم افزود: نظارت بر کارگروه مذکور را محیط زیست عهده دار است، ما پای خود را فراتر گذاشته و به مرحله اجرا نیز وارد شده ایم، تاکنون ۳ محل مورد تایید کارگروه پیدا شده است.

وی اضافه کرد: مکان هایی که تاکنون پیدا شده را نتوانسته ایم با مالکین به توافق برسیم، اکنون شهرداری برازجان در حال رایزنی بوده و پیگیر مکانی جدید که پیدا شده هستیم، مکان را دیده و در تلاش بوده که موافقت نهایی صاحب آن را دریافت کنیم.

رئیس محیط زیست شهرستان دشتستان اذعان داشت: مکان جدید نزدیک به سایت دفن پسماند شهر برازجان است.

پورسالم تصریح کرد: سگ های بلاصاحب بزرگ ترین مشکل در فرهنگ شهرنشینی بوده و یکی از عوامل و مشکلات ایجاد شده در این زمینه مدیریت پسماند توسط شهروندان بوده که نباید در دسترس سگ های بلاصاحب قرار بگیرد.

حال باید دید کارگروه ایجاد شده در خصوص نگهداری و جمع آوری سگ های بلاصاحب در شهرستان دشتستان، تا چه حد توانایی پیگیری این مشکل بزرگ را دارد.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ajax-loader