true

ویژه های خبری

true
    امروز شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
رئيس جمهور در نشست با اصحاب رسانه استان بوشهر خبر داد:

دشتستان بزرگ: رئیس جمهور تحقق مسئولیت‌های اجتماعی صنایع را ضروری دانست و گفت: تکمیل پروژه‌های جاده‌ای و ریلی استان بوشهر با جدیت دنبال می شود.

به گزارش دشتستان بزرگ، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی عصر جمعه در جمع خبرنگاران در بوشهر اظهار داشت: سفر به استان بوشهر فرصتی برای ما است تا در میان مردم حضور یابیم و مسائل و مشکلات را رفع کنیم.

وی اضافه کرد: در دور اول سفر به استان بوشهر بررسی کردیم و طرح‌هایی برای کوتاه مدت و طرح‌هایی نیز برای بلند مدت مد نظر قرار گرفت. جاده بوشهر – شیراز از اولویت‌های سفر است که تأمین اعتبار شده است.

رئیس جمهور بیان کرد: خط ریلی بوشهر – شیراز از خواسته‌های مردم است که ۱۰ درصد پیشرفت دارد و خوشبختانه اعتبار این پروژه تأمین شده و کار با قوت بعد از سفر دنبال می‌شود.

وی از اولویت‌های سفر به استان بوشهر توسعه راه‌ها و خط ریلی عنوان کرد و ادامه داد: در سفر اول بخش قابل توجه مصوبات انجام شده و پیشرفت ۴۰ درصدی انجام شده و به همین میزان هم در دست اجرا است.

آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه برخی از پروژه‌ها روند پیشرفت مورد انتظاری نداشته‌اند افزود: با توجه به تأمین اعتبار صورت گرفته برای راه‌آهن بوشهر امیدواریم شاهد تسریع در روند اجرای این پروژه باشیم.

تلاش ویژه برای توسعه اشتغال

وی در مورد رفع مشکل بیکاری بیان کرد: اشتغال دغدغه دولت است و از ابتدا هم اعلام کردیم که برای افراد بیکار باید شغل ایجاد کنیم؛ افراد تحصیل کرده حق دارند که متناسب با دانش خود شغل داشته باشند.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه آمار بیکاری در کشور به ۸.۲ درصد کاهش یافته است ادامه داد: کارخانه‌های نیمه‌تعطیل و تعطیل به چرخه تولید برگشته و مشاغل جدید ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه بیکاری در استان بوشهر نیز کاهش داشته است افزود: مشکل بیکاری همچنان وجود دارد و موضوع بومی‌گزینی در صنایع مد نظر است. مسئله اشتغال از اولویت‌ها دولت است.

آیت‌الله رئیسی گفت: دریا و پارس جنوبی از فرصت‌های خوب اشتغال در استان بوشهر است که باید از این فرصت‌ها برای توسعه اشتغال و رفع بیکاری در این استان استفاده شود.

ساماندهی ته‌لنجی

وی در مورد واردات کالای همراه ملوان نیز اظهار داشت: مرزنشینان از گذشته در این زمینه فعالیت می‌کرده‌اند و با کشورهای همسایه داد و ستد داشته‌اند.

رئیس جمهور با بیان اینکه ساماندهی ته‌لنجی به معنای ایجاد مشکل برای این فعالیت‌ها نیست خاطرنشان کرد: یکی از درخواست‌ها در استان بوشهر از ما این بود که مسئله کوله‌بری و ته‌لنجی از هم جدا شود که به نظر می‌رسد خواسته درستی است.

وی افزود: باید کاری کنیم که ملوانان از این فرصت استفاده کنند و مقررات کشور در عرصه پولی و مالی و صادرات و واردات هم اجرا شود که باید اصلاحات لازم در این زمینه انجام شود.

آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه معیشت ملوانان باید تأمین شود اضافه کرد: مقررات کشور هم در صادرات و واردات به نحوی رعایت شود که هم ملوانان سود ببرند و هم مقررات کشور نقض نشود.

استفاده از ظرفیت نیروهای بومی

وی در مورد سوالی با موضوع بی‌توجهی به نیروهای بومی در پارس جنوبی بیان کرد: وجود آلاینده‌های گسترده در جنوب استان بوشهر رنج‌آور است چرا که هم ثروت کشور تبدیل به دود می‌شود و هم آلایندگی گسترده‌ای در پی دارد.

رئیس جمهور با بیان اینکه آلایندگی‌ها سلامت مردم را به خطر می‌اندازد، افزود: دستورات لازم صادر شده که شرکت‌های دانش‌بنیان در این زمینه فعال شوند و کار را پیش ببرند و شاهد رفع آلایندگی‌ها باشیم.

وی در مورد مسئولیت اجتماعی صنایع و شرکت‌ها نیز تصریح کرد: عوائد و سود این شرکت‌ها باید نصیب مردم محیط پیرامونی نیز شود و طبق قانون باید به این موضوع توجه شود.

آیت‌الله رئیسی با اشاره به اینکه برای تکمیل راه‌آهن بوشهر – شیراز برنامه داریم خاطرنشان کرد: اعتبار پروژه تأمین شده و این پروژه شتاب خواهد گرفت و به زودی شاهد خواهیم بود که از چند نقطه این پروژه اجرا می‌شود تا عقب‌ماندگی گذشته جبران شود.

وی بیان کرد: ما باید ضمانت اجرای مصوبات را داشته باشیم و همه مدیران باید این مصوبات را دنبال کنند و از اصحاب رسانه هم می‌خواهیم که پیگیری لازم را در این زمینه داشته باشند.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ajax-loader