true

ویژه های خبری

true
    امروز پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

دشتستان بزرگ: استاندار بوشهر در نشست با اصحاب  رسانه از کاهش نرخ بیکاری در استان خبر داد.

ساخت خروجی دوم بوشهر تاکنون 160 میلیارد تومان هزینه داشته است

به گزارش دشتستان بزرگ٬ عبدالکریم گراوند با اعلام این خبر گفت: میزان بیکاری در سال گذشته ۱۰.۵ درصد بود که بهار ۹۷ میزان بیکاری ۱۰.۹ درصد و در سه ماهه نخست امسال به ۹.۲ درصد رسیده است.

وی با اشاره به نقش رسانه ها در اطلاع رسانی عملکرد دولتُ بیان داشت: رسانه‌ها نقش ویژه‌ای را می‌توانند در سالم‌سازی محیط اداری و پاسخگو شدن مدیران و ادارات داشته باشند٬ رسانه‌ها با نگاه خیرخواهانه می‌خواهند به توسعه استان کمک کنند و اگر نقدی هم صورت می‌گیرد برای تخریب نیست و هدف آن توسعه استان است.

استاندار بوشهر از همه افرادی که نقد می‌کنند تقدیر کرد و ادامه داد: یک شاخص امسال اضافه کردیم برای ارزیابی مدیران که مربوط به تعامل و پاسخگویی به رسانه‌ها بود. باید این پاسخگویی گسترش یابد تا ابهامات رفع شود.

وی تصریح کرد: امیدواریم با کمک رسانه‌ها به سمتی برویم که بین مسئولان و رسانه‌ها فاصله‌ای نباشد تا این تعامل و نزدیک باعث شود تا امید بیشتری در جامعه تزریق شود و جامعه نسبت به رفع مشکلات و توسعه استان امیدوارتر شود.

گراوند بر ادامه و استمرار تورهای رسانه‌های در سطح استان تاکید کرد و ادامه داد: تلاش می‌شود تورهای رسانه‌های مشترک با رسانه‌های ملی انجام دهیم.

وی با بیان اینکه بسیاری از گره‌های موجود در دستگاه‌های اداری با کمک رسانه‌ها قابل حل است افزود: در حوزه آب استان بوشهر کارهای خوبی صورت گرفته است و برای اولین در حال رفع مشکل نوبت‌بندی آب در بوشهر هستیم.

آخرین اخبار از خروجی دوم بوشهر

عالی ترین مقام دولت تدبیر و امید در استان بوشهر ادامه داد: تاکنون برای احداث خروجی دوم بوشهر ۱۶۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است اما برای ادامه پروژه باید پل این مسیر که اعتبار زیادی نیاز دارد باید ساخته شود تا مسیر تکمیل شود.

وی اضافه کرد: هر چند در شرایط کنونی اقتصادی کشور تامین اعتبار مورد نیاز احداث این پل سخت است اما از طرفی پدافند غیرعامل ضرورت تکمیل این پروژه را با توجه به شبه جزیره‌ای بوشهر و وجود تنها یک راه خروجی زمینی برای این بندر ایجاب می‌کند.  

استاندار بوشهر در بخش دیگری با اشاره به اینکه در استان بوشهر هیچ باغ ویلای لاکچری (باستی هلیز) وجودندارد اظهارداشت: همه باغ ویلاهای موجود در شهرستان تنگستان مربوط به امروز نیست و مجوز تاسیس آنها مربوط به دهه ۸۰ است.

وی بیان کرد: هرچند بسیاری از این باغ ویلاها مجوز گرفته‌اند اما براساس مصوبه شورای تامین سال گذشته با توجه به مشکلات استان بوشهر در بخش تامین آب، مجوز ۴۰۰ انشعاب این باغ ویلاها قطع شد.

حمایت از تیم های لیگ برتری فوتبال

استاندار بوشهر از هزینه ۶۰ تا ۷۰ میلیارد تومانی برای ساماندهی وضعیت زیرساخت‌های بافت تاریخی بوشهر خبر داد و گفت: بافت تاریخی بوشهر از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و تلاش می‌کنیم محیط مناسبی در این بافت ایجاد شود.

وی در ارتباط با کمک به رفع مشکلات شاهین شهرداری بوشهر بیان کرد: دو تیم در لیگ برتر فوتبال کشور داریم و تا جایی که برای ما ممکن باشد تلاش می‌کنیم تا مشکلات این تیم‌ها مرتفع شود. امیدواریم اسپانسرهایی برای این دو تیم پیدا شوند که بتوان مشکلات هر دو تیم را حل کرد.

گراوند در مورد برخورد با خودروهای شوتی نیز گفت: کسانی که کالاهای همراه ملوان را وارد می‌کنند باید عوارضی پرداخت کنند. قائدتا باید خروجی‌ها را کنترل کنیم و در استان برخورد نشود. اعتقاد داریم باید در مورد پدیده‌های ماشین‌های شوتی ساماندهی جدی صورت گیرد.

وی تاکید کرد: شرایط باید به گونه‌ای باشد که وقتی کسی جنسی را وارد می‌کند از معافیت‌ها استفاده کرده و عوارض قانونی را پرداخت کند و برگ سبز هم صادر شود تا شاهد این بگیر و ببندها در استان نباشیم.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ajax-loader