true

ویژه های خبری

true
    امروز پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

 دشتستان بزرگ : دمنوش‌هایی وجود دارد که باعث کنترل تب کودکان می‌شوند که در این گزارش با آن‌ها آشنا می‌شوید.

این ۵ دمنوش برای رفع تب کودکان فوق العاده است

به گزارش  دشتستان بزرگ ؛ تب یک نشانه خطرناک از یک بیماری بوده که در اثر ایجاد عفونت در بدن ظاهر می‌شود. تب و علائم آن اگر جدی گرفته نشود، به بالای ۴۰ درجه می‎رسد و آسیب جبران ‎ناپذیری به بدن وارد می‌کند. در کنار مراجعه به پزشک، می‌توان از دمنوش‌های گیاهی برای کاهش تب استفاده کرد، زیرا مصرف دمنوش‌های گیاهی با تقویت جریان خون به بهبودی فرد بیماری کمک و از طریق تعریق، بدن را سم زدایی می‌کند. نوشیدن دمنوش‌های گیاهی درد و ناراحتی کودکان را تسکین می‌دهد و به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کندکه در این گزارش به برخی از آن‌ها اشاره شده است.

دمنوش بومادران

گیاه بومادران دارای بوی نافذ و تلخ مزه بوده و قسمت دارویی این گیاه، برگ‌ها و گل‌های آن است. از بومادران برای درمان زخم و جلوگیری از خون‌ریزی و عفونت استفاده می‌شد، اما در حال حاضر این گیاه بر روی دستگاه قلبی_عروقی، برطرف کننده ورم رگ‌ها، جلو گیری از خون‌ریزی بینی، درمان زخم معده، برطرف کننده اسهال و جلوگیری از ریزش موی سر و همچنین در کنترل تب کودکان تاثیر زیادی دارد.

دمنوش دارچین

دارچین یک ادویه مفید برای سلامتی است که در سراسر جهان مورد استفاده دارویی و خوراکی قرار می‌گیرد. دارچین، معمولا به صورت یکی از این دو نوع یافت می‌شود، یا یه شکل دارچین کارسیا و یا دارچین سیلان و حاوی تعدادی از آنتی اکسیدان‌ها و ترکیبات مفید مانند سینامالدئید، سینامیل استات و الکل سینامیل است که در کاهش تب کودکان بسیار اهمیت دارد.

دمنوش زنجبیل

زنجبیل دارای مزاج گرم و خشک بوده و موجب تقویت حافظه، بهبود هضم غذا و کاهش تب کودکان می‌شود. ضدتهوع، ضد نفخ بوده و برای درمان تهوع در سفر (ماشین گرفتگی) مفید است. البته در افرادی که همراه تهوع تلخی دهان، تشنگی و استفراغ‌های صفراوی دارند، زنجبیل توصیه نمی‌شود.

دمنوش بابونه

گل بابونه رنگ زردی دارد و در حد اعتدال، مزاج آن گرم است. دمنوش این گیاه که بهتر است با کمی عسل یا نبات شیرین میل شود برای مشکلات گوارشی به‌خصوص کسانی که دچار سردی معده با علائم اسپاسم، درد معده و نفخ هستند و برای تقویت اعصاب و برخی از انواع سردردهای ناشی از رطوبت در سر یا سردی سر مفید است. بخور آن نیز برای سرماخوردگی، کاهش تب در کودکان، سینوزیت و دفع خلط موثر است.

نعنا فلفلی

نعنا فلفلی از گیاهانی است که با بذر تولید می‌شود و معمولا در ماه‌های ژوئیه تا اوت رشد کرده و بیشتر در مناطق مرطوب اروپا و آمریکای شمالی یافت می‌شود. نعنای فلفلی یکی از بهترین انواغ نعناست؛ چرا که حاوی روغن‌های فراری بوده که علاوه بر دارا بودن منتول، بوی تند و عطری متمایز به گیاه می‌دهد که سبب ایجاد احساس آرامش می‌شود؛ این گیاه دارای فواید زیادی برای سلامتی از جمله کاهش تب است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ajax-loader