true

ویژه های خبری

true
    امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

دشتستان بزرگ: معاون اجرایی رئیس جمهور با اشاره به اینکه در دور اول سفر‌های رئیس جمهور به استان بوشهر حدود ۶۵۰۰ میلیارد تومان مصوبه عمرانی داشتیم، گفت: تا امروز حدود سه هزار میلیارد تومان از این مصوبات، اجرایی و عملیاتی شده است.

سه هزار میلیارد تومان از مصوبات دور اول سفر‌های رئیس جمهور به استان بوشهر، اجرایی شده است

به گزارش دشتستان بزرگ به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، منصوری در ارتباط تصویری با بخش خبری ۲۱ سیما افزود: در دور دوم هم با دستور و تأکید ریاست جمهور، پیش از سفر حدود هشت هزار میلیارد تومان پیش بینی مصوبات عمرانی در استان بوشهر را داشتیم که در حوزه‌های مختلف زیربنایی و اقتصادی، اجرایی و عملیاتی خواهد شد.

منصوری با اشاره به حضور رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت در استان بوشهر اضافه کرد: طرح‌های بسیار مهم ملی و منطقه‌ای در استان به بهره برداری رسید. فاز ۱۴ پارس جنوبی که یک کار تماماً ایرانی است به لطف خدا به بهره برداری رسید.  در این حوزه بیش از سه و نیم میلیارد دلار  وزارت نفت سرمایه گذاری کرده بود.

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: در زمینه تولیدات گازی، روزانه حدود ۵۰ میلیون مترمکعب گاز شیرین وارد مدار خواهد شد. ۴۰۰ تن گوگرد و حدود ۷۷ هزار بشکه میعانات گازی روزانه تولیدات این حوزه خواهد بود. چهار طرح جانبی هم در حوزه نفت و انرژی به دست رئیس جمهور به بهره برداری رسید.

منصوری افزود: رئیس جمهور از تولید ال ان جی بازدید داشتند. این طرح متأسفانه ۱۰ سالی معطل مانده بود، به رغم سرمایه گذاری دو و نیم میلیارد دلاری در این فرایند، ۱۰ سال کار معطل مانده بود. رئیس جمهور دستور داد تا پایان دولت این طرح به افتتاح و بهره برداری برسد که اتفاق بسیار مهمی در حوزه صنعت نفت و انرژی خواهد بود.

وی ادامه داد: بعد از برنامه، جلسات با حوزه‌های فعالان اقتصادی و سرمایه گذاری برگزار شد. حدود ۲۷ شرکت دولتی، خصوصی و نیمه دولتی مجموعاً بیش از ۷۰۰ هزار میلیارد تومان اعلام آمادگی سرمایه گذاری در حوزه‌های پتروشیمی، نفت، صنایع بالادستی و پایین دستی در حوزه شیلات و حوزه‌های زیربنایی داشتند.

منصوری گفت: ۹ تفاهمنامه در حضور رئیس جمهور به امضا رسید. ۲۶ تفاهم هم در حاشیه جلسه اتفاق افتاد که عملیاتی شدن این تفاهمات هم قدم بزرگی برای عمران و آبادانی استان خواهد بود.

وی افزود: در ادامه برنامه‌های رئیس جمهور، نشستی هم با فعالان فرهنگی داشتند، جمعه هم رئیس جمهور طرح‌های خوبی را افتتاح می‌کنند از مهمترین برنامه‌های جمعه؛ افتتاح طرح آب شیرین کن شماره ۲ بوشهر است. روزانه تقریباً ۳۵ هزار مترمکعب آب تصفیه می‌شود و در خدمت مردم استان قرار می‌گیرد.

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: مشکل آب شرب بوشهر با افتتاح این طرح، حل و فصل می‌شود. برای اجرای این طرح بیش از ۱۲۰۰ میلیارد تومان وزارت نیرو هزینه کرده است، همچنین ۲۵۰۰ واحد مسکن مهر فردا توسط ریاست جمهوری به نمایندگی از کل استان در شهرستان هرمز افتتاح و بهره برداری می‌شود که ان شاء الله مبارکِ مردم خوب استان و شهرستان‌های مختلف باشد.

منصوری افزود: بازدیدی هم رئیس جمهور در شهرستان برازجان خواهند داشت و جمع بندی جلسات سفر هم در شورای برنامه ریزی و توسعه استان اتفاق خواهد افتاد. به نظر می‌رسد با مجموع تدابیر هیئت دولت و ریاست جمهور در این سفر ، استان بوشهر را استانی با پیشرفت مضاعف نسبت به قبل خواهیم دید و به لطف خدا اتفاقات خوبی در این حوزه خواهد افتاد.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ajax-loader