true

ویژه های خبری

true
    امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

دشتستان بزرگ: رضا سوخته سرایی از نام‌آورترین کشتی‌گیران سنگین وزن ایران بوده که صاحب عناوین جهانی و آسیایی متعددی شده است. او از معدود کشتی‌گیران ایرانی است که توانسته در هر دو رشته آزاد و فرنگی قهرمان آسیا شود. دارنده دو مدال نقره جهان و سه طلای بازی‌های آسیایی بدلیل جنگ تحمیلی و تحریم دو دوره المپیک از سوی ایران، حضور در مسابقات المپیک و جهانی مختلفی را از دست داد وگرنه می‌توانست افتخارات بیشتری را تصاحب کند.

به گزارش دشتستان بزرگ، اما جالب اینجاست که بهترین رفیق سوخته‌سرایی، جدی‌ترین رقیب او یعنی علیرضا سلیمانی بود. در بازی‌های آسیایی ۱۹۸۶ سئول سوخته‌سرایی تصمیم گرفت در کشتی فرنگی مسابقه دهد تا سلیمانی در ترکیب تیم آزاد قرار گیرد که در نهایت هر دو نیز مدال طلای بازی‌های آسیایی را بر سینه زدند.

اما پس از فوت علیرضا سلیمانی، رضا سوخته سرایی که همواره چهره خندان و خوش صحبت او در اذهان نقش می‌بست نیز کمتر در انظار عمومی ظاهر شد و دیگر کسی از حال و روز او خبری نداشت تا اینکه سوخته‌سرایی پس از سال‌ها گوشه گیری، در یک برنامه تلویزیونی حاضر شد و البته چهره‌ای متفاوت از خود را به نمایش گذاشت. سوخته‌سرایی که به دلیل مشکلات قلبی و کلیوی چند عمل جراحی در این سال‌ها داشته، وزن زیادی کم کرده و شخصیتی متفاوت نسبت به سال‌های قبل که پرحرف و خندان بود، دارد.

سوخته سرایی با کسب سه مدال طلا و یک نقره، از پرافتخارترین ورزشکاران ایران در تاریخ بازی‌های آسیایی به شمار می‌رود. او پرچم‌دار کاروان ورزشی ایران در ۳ دوره بازی‌های آسیایی ۱۹۸۲، ۱۹۸۶ و ۱۹۹۰ بود که در هر سه دوره نیز به مدال طلا رسید.

(عکس) تصویری باورنکردنی از قهرمان نامدار کشتی ایران

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ajax-loader