true

ویژه های خبری

true
    امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

دشتستان بزرگ: وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در ابتدای سفر خود به استان بوشهر موزه مردم‌شناسی و محلی روستای خرَه عسلویه را افتتاح کرد.

به گزارش دشتستان بزرگ به نقل از ایرنا، موزه مردم شناسی روستای خرَه عسلویه روز پنجشنبه با بازدید سید عزت الله ضرغامی فعالیت خود را آغاز کرد.

وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی در این بازدیدی که نخستین برنامه او در قالب دومین سفر استانی رئیس جمهور و هیات دولت سیزدهم به استان بوشهر بود گفت: باید در فرودگاه‌های استان بوشهر چنین مکان‌هایی معرفی شود و با جزییات تشریح شود تا علاقه‌مندان به بازدید از آن آگاهی یابند.

سید عزت الله ضرغامی ادامه داد: راه اندازی این موزه مردم شناسی روستایی اقدامی ارزشمند است و به خوبی مجموعه‌ای از زندگی مردم بوشهر و این روستا را توصیف می‌کند.

وی اضافه کرد: در این مجموعه فرهنگی سلیقه خوبی به کار رفته و هویت بوشهر را حفظ کرده‌ است.

در این سفر ۲ روزه قرار است ۱۶ پروژه شاخص در سه حوزه گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی استان بوشهر با اعتبار یکهزارو ۸۰۰ میلیارد تومان افتتاح و اجرایی شود که می‌توان به افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۶ هتل اشاره کرد.

رئیس جمهور صبح امروز پنجشنبه در سومین مقصد از دور دوم سفرهای استانی دولت مردمی با استقبال نماینده ولی فقیه و امام جمعه بوشهر و استاندار از طریق فرودگاه بین‌المللی عسلویه وارد استان بوشهر شد.

رئیس جمهور در این سفر پالایشگاه فاز ۱۴ پارس جنوبی را به عنوان ایرانی‌ترین فاز این مجمتع عظیم گازی افتتاح خواهد کرد.

افتتاح آب شیرین‌کن شماره ۲ بوشهر، دیدار با مردم این شهر و مردم شهرستان خور موج، دیدار با علمای شیعه و اهل سنت استان بوشهر، نشست تخصصی با سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی استان بوشهر و شرکت در جلسه توسعه و سرمایه‌گذاری استان بخشی از برنامه‌های سفر دو روزه آیت‌الله رئیسی به بوشهر است.

رئیس جمهور همچنین در پایان این سفر در نشست خبری با اصحاب رسانه نتایج و دستاوردهای سفر دوم دولت مردمی به استان بوشهر را تشریح می‌کند.

مهندس علی اکبر محرابیان وزیر نیرو، مهندس جواد اوجی وزیر نفت، دکتر بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مهندس محسن منصوری معاون اجرایی رئیس جمهور و دکتر غلامحسین اسماعیلی رئیس دفتر رئیس جمهور آیت‌الله رئیسی را در این سفر همراهی می‌کنند.

رئیس جمهور مهرماه سال گذشته در قالب دور اول سفرهای استانی به همراه جمعی از وزرا و معاونین خود به استان بوشهر سفر کرده بود.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ajax-loader