| ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
|---|---|---|---|---|---|---|
| « مهر | ||||||
| 1 | 2 | |||||
| 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
| 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
| 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
| 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
- ۲۱ آبان ۱۴۰۴ ساعت درج خبر:۱۳:۱۸
- بدون دیدگاه
بومیسازی دستگاه فریزدرایر صنایع دارویی و غذایی از سوی دانشبنیانها
مهندسان یک شرکت دانشبنیان، انواع دستگاههای فریزدرایر را با کاربرد در صنایع غذایی و دارویی به تولید رساندند که به گفته آنها این محصول از لحاظ کیفیت بالاتر از نمونههای چینی و هندی است.
به گزارش دشتستان بزرگ ، غلامرضا حسینی، مدیرعامل این شرکت دانشبنیان، فناوریهای پیشرفته و رفع نیازهای واقعی کشور را تمرکز اصلی تحقیقاتی این شرکت دانست و گفت: تولید دستگاه فریزدرایر و سیستمهای اتولودینگ از جمله دستاوردهای این شرکت است. فریزدرایر (Freeze-Dryer) یا خشککن انجمادی از کاربردیترین تجهیزات در صنعت داروسازی و موادغذایی محسوب میشود. این دستگاه با استفاده از فرآیند خشک کردن انجمادی، مواد را به صورت منجمد درمیآورد و سپس با کاهش فشار و افزایش دما، آب موجود در مواد را به صورت بخار خارج میکند.
وی با بیان اینکه چین و هند و شرکتهای اروپایی از جمله رقبای این شرکت هستند، اظهار کرد: محصول تولیدی ما در مقایسه با شرکتهای چینی و هندی، از نظر فناوری و کیفیت در جایگاه بالاتر و از لحاظ قیمت نیز در سطح رقابتیتری قرار دارد.
به نقل از صندوق نوآوری و شکوفایی، حسینی ادامه داد: همچنین در حوزه سیستمهای کنترلی و فناوریهای نوین، همواره تلاش کردهایم نسل بهروزتری از تجهیزات را به مشتریان ارائه دهیم؛ به عنوان مثال، دستگاههای هندی و چینی در بخش سیستمهای برودتی همچنان از فناوریهای نسل گذشته استفاده میکنند، در حالی که شرکت ما در این بخش از نسل کاملا جدیدی بهره میبرد. در کنار طراحی و تولید دستگاههای فریزدرایر و سیستم اتولودینگ، تیم تحقیق و توسعه (R&D) شرکت درحال بررسی زمینههای همکاری مشترک با شرکتهای خارجی و بومیسازی دستگاه فیلینگ تزریقی و ایزولاتور است و امیدواریم تا پایان سال جاری بتوانیم این دستگاهها را نیز به جمع محصولات دانشبنیان شرکت اضافه کنیم.
مدیر عامل این شرکت دانشبنیان با بیان اینکه از اوایل سال ۱۴۰۲ با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی، کارخانه جدید شرکت افتتاح شد، ادامه داد: در کنار توجه ویژه به ارتقاء کیفیت محصولات، تمرکز بر برندینگ و صادرات بهویژه به کشورهای همسایه مانند روسیه و ترکیه در دستور کار قرار گرفت. درحال حاضر مدل جدیدی از صادرات را از طریق ورود به کنسرسیومهای جهانی دنبال میکنیم. فعالیتهایی را در این بخش با یک شرکت هندی که در حوزه خاورمیانه فعالیت دارد، آغاز کردهایم و امیدواریم از این مسیر به بازارهای دیگر منطقه از جمله عراق، امارات و عمان نیز ورود کنیم.
انتهای پیام
دیدگاه ها