ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
---|---|---|---|---|---|---|
« شهریور | ||||||
1 | 2 | 3 | 4 | |||
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
- ۲۲ مهر ۱۴۰۴ ساعت درج خبر:۸:۴۰
- بدون دیدگاه
فروش سایبرتراک تسلا دنده عقب رفت
طبق دادههای شرکت کاکس اتوموتیو، تسلا در سه ماهه گذشته، حدود ۵۴۰۰ دستگاه از پیکاپ تراکهای آخرالزمانی خودش را فروخته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۶۲.۶ درصد کاهش داشته است.
به گزارش دشتستان بزرگ ، این کاهش فروش، در حالی رخ داد که هم تسلا و هم بازار گستردهتر خودروهای برقی، تحت تاثیر هجوم خریداران قبل از انقضای اعتبار مالیاتی فدرال برای خرید خودروهای برقی، رکورد فروش فصلی را گزارش کردند.
ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا در سال ۲۰۲۳، گفت: این تولیدکننده خودروهای برقی میتواند در نهایت سالانه ۲۵۰ هزار سایبرتراک تولید کند. این پیکاپ با روکش فولاد ضد زنگ حدود دو سال پس از عرضه، به هیچ وجه به این هدف بلندپروازانه نزدیک نشده زیرا تسلا از ابتدای سال میلادی جاری تاکنون، حدود ۱۶ هزار سایبرتراک فروخته است.
این پیکاپ برقی آیندهگرا همچنین از رقیب اصلی خود، فورد «اف ۱۵۰ لایتنینگ»، عقب مانده است. طبق دادههای کاکس، فورد در سه ماهه سوم، ۱۰ هزار دستگاه لایتنینگ فروخته است.
تسلا برای یافتن بازاری برای سایبرتراک با مشکل مواجه شده است. مدلهای اولیه این پیکاپ برقی هنگام عرضه در نوامبر ۲۰۲۳، حدود ۱۰۰ هزار دلار قیمت داشتند که بسیار بالاتر از قیمت پایه ۳۹ هزار و ۹۹۰ دلاری است که ماسک در رونمایی این خودرو در سال ۲۰۱۹ عنوان کرده بود.
بر اساس گزارش بیزینس اینسایدر، ارزانترین سایبرتراک موجود در بازار هنوز حدود ۸۰ هزار دلار قیمت دارد. تسلا پیش از این، مدل ۷۰ هزار دلاری دیفرانسیل عقب با امکانات کمتر را کنار گذاشته بود.
طراحی بسیار متمایز سایبرتراک همچنین آن را به هدف اصلی اعتراضات علیه دیدگاههای سیاسی ماسک تبدیل کرده است. عملکرد ضعیف فروش این پیکاپ، تسلا را بر آن داشته است تا بیسروصدا برند خود را تغییر دهد.
انتهای پیام
دیدگاه ها