true

ویژه های خبری

true
    امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
دشتستان بزرگ:قلندری، هدف از اجرای این طرح را ارتقای سلامت دانش آموزان، جبران کمبود فقر آهن، مقابله با کم خونی و پیشگیری از شیوع بیماریها عنوان کرد.
به گزارش دشتستان بزرگ به نقل از سوک ؛ حسن قلندری روز یکشنبه دراین آیین نمادین در هنرستان دخترانه ریحانه افزود: در طرح آهن یاری مدرسه های دخترانه استان بوشهر ۳۵هزار دانش آموز زیر پوشش این طرح قرار دارند.

وی اظهار کرد: براساس برنامه ریزی انجام شده ۵۶۰ هزار عدد قرص در مدت ۱۶ هفته (چهار ماه) هر هفته یک عدد قرص در بین دانش آموزان توزیع می شود.

قلندری، هدف از اجرای این طرح را ارتقای سلامت دانش آموزان، جبران کمبود فقر آهن، مقابله با کم خونی و پیشگیری از شیوع بیماریها عنوان کرد. وی اضافه کرد: با توجه به فقر آهن و کمبود ویتامین D در بین بانوان و شیوع بسیاری از سرطان ها مصرف این ویتامین ها ضروری است. قلندری یادآور شد: با توجه به اینکه فقر آهن کاهش یادگیری، خستگی زودرس، سرگیجه، کاهش توان کاری و مقاومت بدن و احتمال ابتلا به بیماریها را به دنبال دارد طرح آهن یاری در مدارس اجرا می شود. وی گفت: همچنین در طول مدت طرح آموزشهای تغذیه ای، اهمیت مصرف قرص آهن، معرفی منابع غذایی حاوی آهن و آشنایی با عوارض ناشی از کمبود آهن به دانش آموزان معرفی می شود. قلندری اظهار کرد: سفیران سلامت بعنوان همیاران بهداشتی این مسائل را به دانش آموزان ارائه می کنند.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ajax-loader