true

ویژه های خبری

true
    امروز جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

دشتستان بزرگ- حسین چترزرین: مطابق ماده ۷۱ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخابات شهرداران، شرح وظایف شورای اسلامی شهر مشتمل بر ۳۴ بند بوده که قانونگذار اولین بند از این ماده را به انتخاب شهر‌دار برای بازه زمانی ۴ سال اختصاص داده است. اما در بند ب تبصره ۴ همین ماده، اجازه و اختیار برکناری شهردار منتخب را با رعایت تشریفات قانونی، به شورا محول کرده است.
اما تجربه ثابت کرده است که همین اختیارات قانونی، گاها باعث گردیده است که برخی اعضای شورا بابت اعطای رای خود به یک شخص خاص بعنوان شهردار، از ایشان طلب وجه نمایند یا بالعکس برخی اعضای شورا در صورت عدم تطمیع خود از سوی شهردار یا عدم واگذاری پروژه های عمرانی شهرداری به آنان، در صدد استیضاح و عزل شهردار برآیند.
موضوعی که بسیاری از شما شاهد آن بوده اید که در همین دوره برخی از اعضای شورا بدون مشاهده تخلف از شهردار، به بهانه های واهی اقدام به طرح سوالهای بی مورد و غیرموجه از شهردار کرده اند و از این طریق یا شهردار را استیضاح می نمایند یا سعی در باج خواهی از شهردار می نمایند.
و اینگونه است که اعضای شورایی که باید با تصمیم سازی کمک رسان و یاور شهردار باشند، موجب اخلال در امور شورا میشوند.
امید است شهروندان با بررسی عملکرد برخی نامزدهای انتخاباتی، در انتخاب کاندید اصلح جهت حضور در شورای اسلامی شهر، درایت لازم را به خرج داده تا بار دیگر شاهد شورای ضعیف، اخلالگر، سودجو و منفعت طلب نباشیم.

دیدگاه ها

یک پاسخ به “شناسایی کاندیدای فاسد شورای شهر”

  1. اگر جرات زدن حرف حق نداری واسه کسایی که ناحق میگن دست نزن گفت:

    با سلام هر چند میدونم نشر نمیدید اما لازم میدونم به عرض این اقا برسونم. شما واسه رای گرفتن دارید ناحق میگید ، شما بعنوان یک کاندید بایست اول اطلاعات کامل داشته باشید که من احساس میکنم اصلا کامل نیستید . یا لااقل از اخبار شهری جدا هستید ، برادر نتیجه حسابرسی مردود اعلام شده یعنی حساب شهرداری مشکل دارد چه جوری از ناحق دفاع میکنید ؟باید از مرجع حسابرسی حساب بگیرید که چرا مردود اعلام کرده و باید جهت شادی شما حسابرسی سالم اعلام میکرد . متاسفم که اینگونه به کسانی که حق خواهی کرده اند حمله میکنید . استاد اگر اون افراد مشکل داشتن خب به گفته شما پول از شهردار میگرفتن و دیگه حسابرس درخواست نمیکردن که اگر خودشان هم فساد کرده باشند فسادشان نمایان شود . کسی که پاک هست و از خودش مطمن نباید از حسابرسی قانونی بترسد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ajax-loader