true

ویژه های خبری

true
    امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

 

زنگنه: دولت باید پاسخگوی محبت های مردم بوشهر باشد/ ادعای وزیر نفت در خصوص غیبت بانوان در شورای اداری استان+حواشی

دشتستان بزرگ:وزیر نفت گفت: استان بوشهر از نظر دولت استانی بسیار مهم از لحاظ سیاسی، رفتار تاریخی، حضور در انتخابات بخصوص انتخابات گذشته است که دولت باید پاسخگو محبت های مردم باشد.

به گزارش “دشتستان بزرگ”به نقل از سپاس:نشست فعالان اجتماعی استان بوشهر با حضور زنگنه وزیر نفت، نمایندگان استان بوشهر، استاندار، اعضاء شورای اداری استان و جمعی از اقشار مختلف مردم در سالن امام خمینی(ره) برگزار شد.

زنگنه در این نشست گفت: به نگاه تعاملی اعتقاد دارم و احساس می کنم این تعامل بین مردم و نفت شکل گرفته است؛ مردم و مسئولین باید کمک کنند تا این نگاه در استان بوشهر تقویت شود.

وزیر نفت اظهار کرد: جمعیتی که در استان بوشهر شاغل هستند باید در بوشهر ساکن باشند تا از نزدیک احساس شود، این کار موجب توسعه استان بوشهر خواهد شد؛ زمانی که سرنوشت با مردم پیوند داشته باشد مشکلات رفع خواهد شد، پرسنل نفت باید جزئی از جمعیت مردم بوشهر شوند.

زنگنه با بیان اینکه جز محدود وزرا هستم که مسئولیت به یک خانم دادم و بخشنامه کردم که هرگونه تبعیض جنسیت ممنوع است، افزود:  چرخش مالی هرچه در استان بیشتر باشد به نفع استان بوشهر است، مسئولین استان بوشهر سازمان معرفی کنند و ما موافقت خواهیم کرد.

وی بیان کرد: همه درآمدهای نفتی به خزانه ارسال می شود و بین همه مردم ایران تقسیم می شود و قبول دارم که باید به مناطق نفت خیز توجه بیشتری شود، بودجه کم و زیاد دارد اما همه مردم باید از آن استفاده کنند.

وزیر نفت عنوان کرد: بزرگترین کاری که برای آینده استان بوشهر باید انجام شود تربیت نیروی انسانی در سطح مدیریت نفتی است، نیروهایی که امروز به عنوان مدیران بوشهری در صنعت نفت هستند در دوران گذشته توسط وزارت نفت تربیت و مورد استفاده قرار گرفته اند.

زنگنه با بیان اینکه برای عسلویه باید متخصصان بومی بورسیه شوند، ابراز کرد: اینکه توقع داشته باشیم ۳۰ هزار نفر در نفت اشتغال داشته باشیم کار بسیار دشواری است این ظرفیت وجود ندارد، در حال حاضر سه برابر نیاز نیروی انسانی وجود دارد و باید به فکر ایجاد شغل باشیم.

وی اذعان کرد: نباید نفت را شاخصه همه مزارت خانه ها قرار دهیم، هر وزارتخانه ای باید به وظایف خود عمل کند و نفت به عنوان کمک یار در کنار آنها باشد.

وزیر نفت خاطرنشان کرد: استان بوشهر از نظر دولت استانی بسیار مهم از لحاظ سیاسی، رفتار تاریخی، حضور در انتخابات بخصوص انتخابات گذشته است که دولت باید پاسخگو محبت های مردم باشد.

زنگنه مسئول ستاد اقتصاد مقاومتی بوشهر شد

مصطفی سالاری استاندار بوشهر گفت: در هفته آینده وزیر راه و شهرسازی، وزیر بهداشت و وزیر ارتباطات در استان بوشهر حضور خواهند داشت که به همه شهرستان ها سرکشی و به مشکلات مردم گوش خواهند داد.

استاندار بوشهر اظهار کرد: به دلیل اینکه وزیر نفت خود را بوشهری می دانند مسئولیت مدیریت ستاد اقتصاد مقاومتی را به ایشان تقدیم می کنم.

لازم به ذکر است که استاندار در زمان دعوت از وزیر نفت جهت سخنرانی وی را حضرت خطاب کرد.

حواشی مراسم:

زنگنه وزیر نفت خطاب به فعالان اجتماعی گفت: بهتر بود بجای مطرح کردن مسائل منطقه ای به مسائل عمومی می پرداختید و مسائل منطقه ای را نمایندگان مجلس مطرح می کردند.

وزیر نفت در این نشست ادعا کرد که در جلسه شورای اداری مدیر خانم حضور نداشت و باید برای حضور خانم ها در سطح مدیریتی استان بوشهر تلاش شود این درحالی است حمیده ماحوزی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر از بانوان استان هستند.

نماینده شوراها در این مراسم گفت: از ابتدای انتخابات و نمایندگی شهریاری نماینده دشتی و تنگستان در کنار او بودم، ایشان همیشه در کنار اصلاحات بودند و در دولت سازندگی رئیس جمهور گفتند که ایشان را فراتر از نماینده مردم در مجلس هستند.

ابوذر شیخ سقا به عنوان فعال اجتماعی در ادامه این مراسم سخنان خود را با به نام خدای رنگین کمان آغاز و اشاره به سکینه الماسی نماینده مردم جنوب استان کرد و خطاب به وزیر نفت گفت: من شما را ژنرال صدا می زنم و هدیه ای را برای شما آورده ام که برای خودم بسیار ارزشمند است.

شیخ سقا ادامه داد: هدیه من یک جلد قرآن کریم به وزیر است که پدرم جهت خیر و برکت زندگی به من داده بود، امروز این هدیه ارزشمند را جهت خیر و برکت کشور به شما و رئیس جمهور تقدیم می کنم؛ هنگام اهداء قرآن، وزیر نفت قرآن را بوسید و جهت نگهداری به شیخ سقا واگذار کرد.

علی هوشمند نماینده مطبوعات استان بوشهر در این جلسه خواستار توضیح آگهی در بین رسانه های استان بوشهر شد و گفت: کشتن یک گنجشک به اندازه بردن یک دکل است که وزیر نفت در پاسخ گفت: کشتن یک گنجشک به اندازه بردن یک دکل نیست.

 

در پایان این مراسم لوح یادبودی از مجمع نمایندگان استان بوشهر و مدیران دستگاه های دولتی به وزیر نفت اهداء شد./انتهای پیام

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ajax-loader