true

ویژه های خبری

true
    امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
دشتستان بزرگ: می گویند ملت ها باید سختی بکشند تا قدرتمند باقی بمانند، فریاد می کشند و از بی دست و پایی و حماقت بی اندازه زنان شکایت می کنند. به خیال خودشان می خواهند تجاوز به زنان را در بسیاری از کشورهای دنیا قانونی کنند تا وقع تجاوز در ملک شخصی به عنوان حق فردی مردان پذیرفته شود. در یک کلام به دنبال شرارت مشروع هستند؛ نوعی از آنارشسیم که تحت حمایت صاحبان قدرت قرار بگیرد. از یک گروه آنتی فمینیست و مردگرای جدید حرف می زنیم به نام «بازگشت پادشاهان». به گزارش دشتستان بزرگ به نقل از هفته نامه چلچراغ، در دنیایی که همه خودشان را مدافع حق می دانند و خوش ندارند ببینند مویی از سر بنی بشر که هیچ، این گروه مخوف آنتی فمینیست می آید و مقابل چشم همه در ۴۳ کشور دنیا تظاهرات ضدزن برپا می کند تا با «محدویت»های موجود پیش روی امیال و خواسته های مردانه مقابله کند. با وجود همه سرکوب هادنبال کننده هم کم ندارد؛ به جز طرفداران دوآتشه ای که در گردهمایی های این گروه حاضر می شوند و برای دفاع از «آزادی» سر و دست می شکنند، در شبکه های مجازی هم هزاران نفر بیانات افراطی این گروه آنارشیست را دنبال می کنند. اما چیزی که بیشتر از همه این گروه را عجیب و قابل توجه جلوه می دهد، این است که بنیان گذار آن یک جوان ایرانی الاصل است به نام داریوش ولی زاده!

این گروه خشن!

داریوش ولی زاده ملقب به روش وی یا روش ورک یک وبلاگ نویس و پیکاپ آرتیست زاده آمریکاست که آمریکایی ها او را به خاطر موفقیت هایش در اغواگری و ضدیت با فمینیسم می شناسند. از نظر او، فمینیسم مردان را به موجودات ضعیفی تبدیل کرده که بیشتر دوجنسه اند. حالا او با گروه مردگرا یا به قول خودش نئومردسالاری که راه اندازی کرده، می خواهد مردهای واقعی یا همان پادشاهان گذشته را به دنیای مدرن برگرداند و جهان را به حرمسرایی تبدیل کند که در آن زنان اگر زیبا و بارور نباشند، یه هیچ دردی نمی خورند؛ در حالی که ارزش مردان به قدرت، هوش و شخصیت آن هاست. ماجرای قرص قرمز شهرت روش به خاطر بلاگی بوده که سال ها پیش در آن به صورت ناشناس از تجربیاتش در روابط با زنان می نوشته است. بعد از این که هویت او لو می رود، تمام زندگی اش را وقف نوشتن و تئوری پردازی برای دفاع از عقیده خودش می کند. روش تا به حال بیش از ۱۵ کتاب منتشر کرده که دستورالعمل هایی را برای فریب دادن زنان براساس موقعیت های جغرافیایی کشورهای مختلف ارائه می دهند. این کشورها عمدتا از میان کشورهایی انتخاب شده که روش شخصا به آن ها سفر کرده است. هرچند بسیاری او را به زن ستیزی و ترویج تعرض جنسی متهم کرده اند، اما او با سوءاستفاده از اصل آزادی بیان با قوت به اشاعه تفکرات تند و تیزش ادامه می دهد. برخی تفکر او را تحت عنوان «قرص قرمز» تشریح کرده اند. قرص قرمز و در مقابل آن قرص آبی نمادهای فرهنگی هستند که از دل فیلم «ماتریکس» بیرون آمده اند. قرص قرمز نمایش گر حقیقت دردناک اما واقع گرایانه است و قرص آبی به سعادت ناشی از بی خبری و توهم اشاره دارد. درواقع از نگاه موافقان این تفکر، حرف های روش حقیقت دارد و این سیاستمداران دنیا هستند که یک واقعیت نادرست سیاسی را خلق کرده اند.

به بیان دیگر برابری جنسیتی یک افسانه است که هیچ پایه و اساسی ندارد. حالا اگر این تفکر فقط در فیس بوک حدود ۱۵ هزار دنبال کننده دارد و بیش از ۲۰ هزار نفر هم صفحه شخصی روش را در این شبکه اجتماعی دنبال می کنند. آن ها آن قدر به کاری که می کنند پافشاری دارند که برای خودشان یک نوع ویکی پدیا یا دایره المعارف به نام wiki kings درست کرده اند که پر از واژه های جنسیتی و توهین آمیز علیه زنان است و روز به روز توس طرفداران این گروه، کامل تر و پربارتر می شود!

این گروه خشن!

دفاع ناجوانمردانه از مردانگی برنامه های گروه «بازگشت پادشاهان» در کشورهای مختلف بیشتر به تورهای تبلیغاتی شبیه است. سرکردگان این گروه مردان را به «دفاع از مردانگی» دعوت می کنند و از آن ها می خواهند اگر به داشتن «اوقات خوش اجتماعی» علاقه مند هستند، تورهای این گروه را از دست ندهند. اعضای گروه پیش از سفر به کشورهای مختلف، در توییتر و فیس بوک از آمدن خود خبر می دهند و تا می توانند سر و صدا به راه می اندازند. بدتر از همه بنیان گذار گروه است که توییت های گستاخانه ای را پیش از سفرهایش منتشر می کند. روش پیش از سفر به استرالیا در توییتی نوشته بود: «دخترهای ۱۸ تا ۲۲ ساله، من به زودی به استرالیا می آیم و برای قرار با شما وقت دارم!» این اظهارنظرها باعث شد که هزاران نفر در کشورهایی که مقصد روش قرار می گرفت، بیانیه بنویسند و امضا جمع کنند تا از ورود این گروه به کشورشان جلوگیری کنند.

این گروه خشن!

وقتی پادشاهان باز می گردند وحشت آفرینی گروه «بازگشت پادشاهان» شاید در قیاس با پدیده هایی مثل داعش چندان پراهمیت به نظر نرسد، اما همین اعلام وجودشان هم زنگ خطر را برای تعدادی از جوامع به صدا درآورده است. این گروه شاید مثل داعش جرئت و توان وحشت آفرینی و بازتاب جنایت را نداشته باشد، اما در برهم زدن امنیت روانی جوامع هدفش چیزی از برادر بزرگ خود کم ندارد. هرچند این گروه ضدزن حالا مجبور شده به خاطر گسترش دامنه اعتراضات، بسیاری از تظاهرات خود را در کشورهای مختلف لغو کند، اما به هر طریق ممکن پیام خود را از طریق رسانه های مختلف در سراسر دنیا منتشر کرده و خواهدکرد. روش در این باره گفته است: «انسان ها از هیچ راهی نمی توانند به من آسیب برسانند. حتی اگر من را به عنوان قاتل و خشونت طلب معرفی کنند، باز هم تفکر متفاوت من خریدار خواهدداشت. تا زمانی که نام من در دهان دشمنانم می چرخد، من برنده هستم و هم چنان هم به این برنده شدن ادامه خواهم داد.»

این گروه خشن!

حمایت پادشاهان از دونالد ترامپ اعضای گروه «بازگشت پادشاهان» علاقه زیادی به اظهارنظر درباره رفتار سیاستمداران، به ویژه زنان سیاستمدار دارند. در جریان تبلیغات کاندیداها برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هم همان طور که پیش بینی می شد، این گروه خود را از مخالفان سرسخت هیلاری کلینتون و موافق دونالد ترامپ معرفی کرده که شاید دلیل اصلی آن شباهت بیش از حد شخصیت بنیان گذار گروه با شخصیت ترامپ باشد. مدتی است که بخشی از سایت رسمی این گروه به حمایت از ترامپ و کمپین او برای انتخاب شدن به عنوان نامزد جمهوری خواهان اختصاص پیدا کرده است. بعد از باخت ترامپ به تد کروز در ایالت آیووا این گروه پستی را منتشر کرد که در آن برگزارکنندگان انتخابات در این ایالت و در راس آن، شرکت مایکروسافت را به تقلب در جمع آوری آرا متهم می کرد. این گروه هم چنین از مخالفان سرسخت سناتورهای فمینیستی است که قوانینی را در جهت ممنوعیت انتشار صحنه های تجاوز در اینترنت تصویب کرده اند. از نظر آن ها آن چه باید در اینترنت مسدود شود. صحنه دریده شدن آدم ها توسط حیوانات است به صحنه های تجاوز. جریان سازی یا شهرت آفرینی؟ «من مخفیانه به کشور شما می آیم و یا آدم های هم فکرم ملاقات می کنم. با هم می خندیم و وقت می گذرانیم و بعد هم کشورتان را ترک می کنم. مقامات مردنمای شما هم نمی توانند جلوی من را بگیرند.» این پاسخی است که داریوش ولی زاده، بنیان گذار گروه «بازگشت پادشاهان» بعد از ممانعت از ورود به استرالیا خطاب به مقامات این کشور توییت کرد. او ادعا کرده بود که با قایق به استرالیا سفر خواهدکرد، اما این اتفاق هرگز نیفتاد. این ادعا فقط طعمه ای بود که ژورنالیست های استرالیایی به ویژه زنان روزنامه نگار را به دام انداخت تا درباره او حرف بزنند و نظریه پردازی کنند. نظریات گروه «بازگشت پادشاهان» آن قدر افراطی است که بعضی از مفسران این افراد را دسته ای متحجز می دانند که فقط با هدف آزرده خاطر کردن مردم و برهم زدن نظم عمومی روی کار آمده اند. با مراجعه به سایت رسمی گروه با مقالاتی از این دست مواجه می شویم. «چطور یک فمینیست را به برده جنسی خود تبدیل کنید» یا «چطور یک زن را متقاعد به سقط جنین کنید». رهبران گروه ادعا می کنند که کمپینی صادقانه و روشن گرانه را به راه انداخته اند، اما از هر ابزاری برای قلقلک دادن گروه های مخالف خود و برانگیختن واکنش های شدید از سوی آن ها استفاده می کنند. یکی از رهبران گروه می گوید: «ما ایده هایمان را به شکلی بیان می کنیم که توجه اذهان عمومی را به کار خود جلب و مخاطبان خود را سرگرم کنیم. ما فکر می کنیم دیدگاهایمان ارزشمند است و ارزش انتشار را دارد. نباید هنر برانگیزاننده را با آنارشیسم اشتباه گرفت.»

این گروه خشن!

سوزان مک لین، کارشناس جرایم سایبری و افسر پیشین پلیس استرالیا، رفتار گروه «بازگشت پادشاهان» را این طور توصیف می کند: «رفتار این گروه مصداق بارز سوءاستفاده از فضای مجازی و تکنولوژی است. تهدید مردم استرالیا و ایجاد رعب و وحشت در این کشور به هیچ عنوان قانونی و پسندیده نیست. انتخاب استرالیا انتخابی کاملا هوشمندانه بوده و به این دلیل صورت گرفته که اخیرا در این کشور آگاهی نسبت به سوءاستفاده از زنان بالا رفته و از سوی دیگر، موضوع آزادی بیان هم به شدت مورد بحث است. از سال ۲۰۱۵، بعد از خبرساز شدن چند پرونده سوءاستفاده از زنان، بحث خشونت های خانگی به موضوع اصلی بحث های رسانه ای در استرالیا تبدیل شده است. این گروه از وضعیت موجود و حساسیت جامعه نسبت به موضوع بهره برداری کرده و با گفته هایش موج گسترده ای را از خشم و آشفتگی در رسانه های استرالیای به وجود آورده است.» همین که دامنه خشم و اعتراض ها نسبت به «بازگشت پادشاهان» بالا گرفت و از استرالیا به بریتانیا، آمریکا، کانادا و کشورهای دیگر سرایت کرد، سران گروه فتیله فعالیت هایشان را پایین کشیدند و گردهمایی های پرسر و صدایشان را به نشست های خصوصی تبدیل کردند. با این حال، کشورهایی مثل انگلستان و اسکاتلند تمهیداتی را برای ممانعت از ورود رهبران گروه به خاکشان درنظر گرفتند؛ هرچند هیچ شاهدی دال بر برنامه ریزی گروه برای ورود به این کشورها وجود نداشت. شهردارها و فرماندارهای بسیاری از ایالت های آمریکا هم درباره ورود ولی زاده و همراهانش به ایالت هایشان واکنش های تندی نشان دادند. شهردار اوتاوا در توییتی خطاب به روش نوشت: «چرندیات تجاوزطلبانه، زن ستیزانه و جنون آمیز تو هیچ جایی در ایالت ما ندارد.» در نهایت این طور به نظر رسید که دولت ها بر آنارشیست ها پیروز شده اند، اما حقیقت این بود که «بازگشت پادشاهان» برنده این بازی شد. طی یک هفته تعداد بازدیدکنندگان سایت این گروه بیش از دو برابر شد و به بیشتر از ۸۲ هزار کاربر یونیک رسید. ولی زاده بلافاصله بعد از خوابیدن سر و صداها توییت کرد: «من حالا از جورج بوش هم مشهورتر شدم ام… هاهاها». به نظر می رسد ولی زاده به آن چه می خواسته رسیده باشد.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ajax-loader