true

ویژه های خبری

true
    امروز جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

دشتستان بزرگ: رییس محیط زیست دشتستان اظهار داشت: پیگیری ارتقاع منطقه شکار ممنوع شاهزاده ابراهیم و منطقه حفاظت ممنوع هستیم که اداره صنعت، معدن و تجارت نیز در حال بررسی این درخواست می باشد، برنامه مدیریتی برای کوه های منطقه ارم به منظور اعلام منطقه شکار ممنوع داشته و در سال جاری پاسگاه محیط بانی این منطقه را افتتاح خواهیم کرد.

وی در نشست با خبرنگاران که صبح امروز به مناسبت هفته محیط زیست برگزار شد، افزود: خوشبختانه، همیاران محیط بان، با انجام گشت هایی و از طریق گفتگو با شکارچی و تولید کلیپ، پیگیری هایی را انجام می دهند.

رییس محیط زیست دشتستان اذعان داشت: در یک سال گذشته ۵ تابلوی شکار ممنوع را نصب کرده ایم.

موسوی ادامه داد: در حوزه پسماند با شهرداری ها جلسه گرفته و از دهیاری دهقاید شکایت داشته که ساماندهی شد، شهرداری آبپخش نیز از ۹۸ پرونده داشته که ساماندهی شده و زباله ۱۳ ساله جمع آوری شد.

وی افزود: در خصوص شهرهای وحدتیه، دالکی و برازجان همچنان پرونده باز بوده، محل دفن زباله در دالکی در نزدیک رودخانه و مرغداری است، فضا کم بوده و مرتب آتش سوزی می شود، در محل دفن پسماند وحدتیه نیز آتش سوزی انجام شده و شرایط مطلوبی ندارد.

رییس محیط زیست دشتستان اضافه کرد: از شهرداری برازجان نیز به خاطر سلول دفن پسماند عفونی شکایت شده است، این فضا از فلکه گنجی تا روستای بارگاهی بوده که همه موارد مربوط به شهرداری نبوده و متاسفانه فاضلاب های خانگی نیز در همان مناطق تخلیه می شود، راهکار آن نیز احداث سیستم تصفیه فاضلاب شهری توسط اداره آب است.

موسوی اذعان داشت: در حوزه آموزش نیز مسابقات و وبینارهای آموزشی را داشته و دره نوردی، پیاده روی، پاکسازی بهمرد، پاکسازی گندم ریز و … را انجام داده ایم.

وی خاطرنشان کرد: پلنگ، کل و بز، قوچ و میش از گونه های حیاط وحش در معرض انقراض هستند، آهو نیز به طور کامل از دست رفته و در برازجان آخرین لاشه آهو پیدا شد، در گذشته در روستاهای اطراف شهر برازجان آهو زندگی می کرد، شکار در دشتستان حرف اول را زده و در کنار آن نیز خشکسالی به نابودی آهو کمک کرده است.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ajax-loader