true

ویژه های خبری

true
    امروز یکشنبه ۷ تیر ۱۴۰۵

پلمب ۲ مرکز غیرمجاز پزشکی و خدمات زیبایی در دشتستان

دشتستان بزرگ : مسئول نظارت بر امور درمان شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان از پلمب و ارجاع به مراجع قضایی۲ مرکز غیرمجاز مداخله‌گر در درمان و خدمات زیبایی در شهر برازجان خبر داد.

 

 

 

به گزارش دشتستان بزرگ ؛ نرگس ذاکری در گفت‌وگو با روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان دشتستان گفت: این اقدامات که در قالب بازرسی‌های میدانی و رصد مراکز ارائه خدمات سلامت صورت گرفته، باهدف مقابله با فعالیت‌های غیرقانونی افرادی که بدون داشتن مجوزهای لازم و صلاحیت تخصصی، اقدام به ارائه خدمات پزشکی و زیبایی (مانند تزریق‌ها و جراحی‌های سرپایی) می‌کنند انجام‌شده است.

 

وی با اشاره به تعطیلی و پلمب این مراکز غیرمجاز دخالت در امور پزشکی گفت: مداخله در امور پزشکی توسط افراد غیرمتخصص، نه‌تنها غیرقانونی بوده، بلکه مخاطرات بهداشتی جبران‌ناپذیری را متوجه مراجعان می‌کند. متاسفانه این مراکز با وعده‌های جذاب و قیمت‌های پایین، سلامت شهروندان را به خطر می‌اندازند و هیچ‌گونه استانداردهای بهداشتی و ایمنی در آن‌ها رعایت نشده است.

 

ذاکری خاطرنشان کرد: واحد نظارت بر امور درمان شهرستان دشتستان با تکیه بر قوانین جاری، ضمن پلمب این مراکز، پرونده‌های قانونی مربوطه را جهت پیگرد قضایی به مراجع ذی‌صلاح ارجاع داده است.

 

مسئول نظارت بر امور درمان شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان به شهروندان توصیه کرد تا در انتخاب مراکز درمانی و زیبایی، حتما از مجاز بودن این مراکز و داشتن مجوزهای رسمی وزارت بهداشت برای انجام فعالیت اطمینان حاصل نمایند تا از آسیب‌های احتمالی پیشگیری شود.

 

ذاکری تصریح کرد: کارشناسان واحد نظارت بر درمان، این‌گونه موارد و گزارشات را با جدیت پیگیری می‌کنند، در این راه با هیچ‌کسی مماشات نکرده و مطابق قانون با هرگونه تخلفی برخورد قاطع و جدی خواهند داشت

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ajax-loader