| ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
|---|---|---|---|---|---|---|
| « آذر | ||||||
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
| 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
| 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
| 27 | 28 | 29 | 30 | |||
- ۰۱ مهر ۱۳۹۷ ساعت درج خبر:۱۰:۴۵
- بدون دیدگاه

وی اضافه کرد: شاید بتوان گفت که یکی از محدود ارکان زیرساخت پیشرفت یک کشور عرصه دانش در مقاطع مختلف به ویژه حوزه خودکفایی و مرجعیت علمی است. اگر کشوری حوزه علم را مدیریت کند آن کشور میتواند با دستیابی به دانش و فناوریهای مورد نیاز به ویژه علوم و فناوریهای استراتژیک میتواند این کشور در مسیر توسعه و پیشرفت قرار گیرد اما اگر کشوری در مسیری دانش نگاه آن رسیدن به مرجعیت و خودکفایی و تولید نباشد آن کشور دچار استعمار علمی و وابستگی علمی میشود و دچار استعمار در مهمترین رکن و زیرساخت توسعه و پیشرفت میشود. امام جمعه بوشهر تصریح کرد: به همین جهت اسلام بر روی دانش و دانشآموزی و تولید علم بسیار تاکید دارد. بسیاری از کشورها که دارای دارای تمدن هم بودهاند، به خاطر عدم توجه به علم و دانش تمدنشان از بین رفته است. وی ادامه داد: در کشور ما نیز در قرنهایی علم و دانش باعث شکوفایی شده بود ولی به خاطر بیتوجهی برخی پادشاهان به موضوع علم این تمدن از بین رفت. دانش در عرصه تمدن و نظم پیشرفتزا و تعادلافزا نقش اساسی ایفا میکند. آیتالله صفایی بوشهری خاطرنشان کرد: اگر میخواهیم کشور ما در نظم نوین جهانی نقش ایفا کند و پیشرفت جامع و پایدار و همهجانبه داشته باشیم باید به حوزه دانش از همان ابتدا یعنی پیشدبستانی و مهدکودکها تا انتهای حوزه آموزش و پرورش و آموز عالی توجه ویژه داشته باشیم. نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر تصریح کرد: هم در زمینه نیروی انسانی و هم سختافزار و نرمافزار و نوع نگرشها باید کار کنیم و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باید هر چه زودتر اجرایی شود. وی ادامه داد: استان بوشهر از دیرباز جوانان مستعد و آماده رشد در عرصههای علمی داشته است و در تاریخ استان بوشهر دختران و پسرانی وجود داشتند که در عرصه علم و دانش دارای نبوغ بودند ولی به خاطر بیتوجهی به این جوانان این عزیزان به پیشرفت لازم دست نیافتند. آیتالله صفایی بوشهری به آثار تولیدی جوانان و نخبگان استان بوشهر در زمینههای مختلف اشاره کرد و افزود: شایسته استان توانمند و مستعد بوشهر نیست که دانشاموزان در هزار و ۲۰۰ کلاس تخریبی به تحصیل مشغول باشند. وی بیان کرد: باید به گونهای عمل شود که حتی یک کلاس تخریبی و فرسوده نباشیم و باید کلاسها، کارگاهها و آزمایشگاهها برای کودکان و نوجوانان و جوانان این استان فراهم شود و امیدواریم این استان به زودی به جایگاه درخور خود دست یابد.
دیدگاه ها