ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
---|---|---|---|---|---|---|
« مهر | ||||||
1 | 2 | |||||
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
- ۰۱ آبان ۱۴۰۴ ساعت درج خبر:۱۴:۲۱
- بدون دیدگاه
یورو استار قطارهای دو طبقه راهاندازی میکند
شرکت «یورو استار» (Eurostar) در مواجهه با افزایش رقابت در مسیرهای بین کانالی میان لندن و سرزمین اصلی اروپا، اعلام کرد که برای اولین بار قطارهای دو طبقه را از طریق تونل مانش عبور خواهد داد.
به گزارش دشتستان بزرگ ، «یورو استار» در حال سرمایهگذاری ۲ میلیارد یورویی در حداکثر ۵۰ قطار برقی دو طبقه جدید ساخته شده توسط شرکت فرانسوی آلستوم است. این شرکت بینالمللی پرسرعت قصد دارد تعداد مسافران سالانه خود را تا اوایل دهه ۲۰۳۰، به ۳۰ میلیون نفر افزایش دهد که افزایشی ۵۰ درصدی نسبت به سطح فعلی خواهد بود.
این سرمایهگذاری بزرگ در حالی صورت میگیرد که «یورو استار» با رقابت فزایندهای در مسیر بین کانالی که انگلیس و فرانسه را به هم متصل میکند، روبرو است و رقبایش احتمالا به انحصار سه دههای این شرکت در خدمات ریلی مسافربری پایان میدهند.
گوئندولین کازناو، مدیرعامل «یورو استار»، روز چهارشنبه، قرارداد آلستوم را به عنوان یک سفارش بزرگ توصیف کرد که برنامههای رشد بلندپروازانه این شرکت را محقق میکند.
آلستوم سفارش اولیه ۱.۴ میلیارد یورویی برای ۳۰ قطار «آوِلیا هورایزن» را تائید کرد و گزینهای برای ۲۰ قطار دیگر نیز وجود دارد. انتظار میرود تحویلها تا اواسط دهه ۲۰۳۰ تکمیل شود. قطارهای جدید که قرار است «یورو استار سلستیا» نام بگیرند، در مقایسه با ناوگان فعلی، ۲۰ درصد افزایش ظرفیت صندلی خواهند داشت.
انتظار میرود هر قطار ۲۰۰ متری حدود ۵۴۰ صندلی داشته باشد، در حالیکه میتوان دو قطار را به هم متصل کرد تا ظرفیت دو برابر شود. قرار است ناوگان جدید در سال ۲۰۳۱ وارد سرویس شود و به تدریج جایگزین اکثر قطارهای فعلی «یورو استار» شود. این راهاندازی همچنین از گسترش برنامهریزی شده این شرکت به مسیرهای جدید، از جمله خدمات مستقیم از لندن به ژنو و فرانکفورت، پشتیبانی خواهد کرد.
بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، این مقاصد جدید به شبکه موجود «یورو استار» که لندن را به پاریس، بروکسل، آمستردام و سایر شهرهای اروپایی متصل میکند، اضافه خواهند شد. «یورو استار» امیدوار است که تنها در مسیر اصلی لندن-پاریس، تعداد مسافران سالانه را تا سال ۲۰۳۰، از هشت میلیون، به ۱۰ میلیون نفر افزایش دهد.
انتهای پیام
دیدگاه ها