true

ویژه های خبری

true
    امروز جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

واگذاری ۱۰۴ قطعه زمین به متقاضیان نهضت ملی مسکن در نهاوند

دشتستان بزرگ / مدیر بنیاد مسکن شهرستان نهاوند از واگذاری ۱۰۴ قطعه زمین در شهرک امیرکبیر نهاوند به متقاضیان نهضت ملی مسکن خبر داد.

به گزارش دشتستان بزرگ  به نقل از حسن جلالوند  اظهار کرد: به تازگی جلسه دومین مرحله تعیین وضعیت بیش از ۲۰۰ نفر متقاضی مسکن ملی گروه ساخت باقی‌مانده در شهرستان نهاوند برگزار شد و هر گروه دو نفره شماره قطعه تفکیکی خود را دریافت کردند که با امضای قرارداد واگذاری و دریافت نقشه و پروانه ساخت می‌توانند عملیات اجرایی ساخت را شروع کنند.

وی با بیان اینکه در مرحله قبلی ۳۱۴ قطعه به ۵۵۲ نفر در غالب گروه‌های یک نفره (تحت حمایتی)، دو نفره و سه نفره واگذار شده است، تصریح کرد: قراردادهای واگذاری برای همه آماده و تحویل متقاضیان شده و مکاتبات با اداره راه‌وشهرسازی نیز انجام ‌شده است و متقاضیان می‌توانند با قراردادهای خود به شهرداری برای تهیه نقشه و دریافت پروانه ساخت مراجعه کنند.

مدیر بنیاد مسکن نهاوند بیان کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته هزینه خدمات فنی و پروانه ساخت برای این متقاضیان نصف محسوب می‌شود.

وی تأکید کرد: تسهیلات بانکی به هر نفر ۵۵۰ میلیون تومان با سود ۱۸ درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله تعلق می‌گیرد و برای سرعت بخشیدن به‌کار و سهولت خدمات بنیاد مسکن به ازای هر ۱۰۰ نفر یک نفر تسهیل‌گر آشنا به امور فنی و اداری به صورت رایگان به‌کار گرفته‌ می‌شود تا کلیه خدمات را تا مرحله معرفی به بانک را انجام دهد.

جلالوند در زمینه هزینه آزمایش خاک و نظام‌مهندسی و دیگر هزینه‌ها که شهروندان ناراضی بودند نیز گفت: قبل از مراجعه متقاضیان به شهرداری اقدامات لازم مبنی بر تخفیف پروانه توسط شهرداری، محاسبه نیم‌بهای هزینه‌های مهندسی و هزینه حفر چاه ژئوتکنیک رایزنی‌های زیادی با استان و سازمان نظام‌مهندسی استان انجام شده است.

به گفته وی، قرار شده حفر چاه به‌صورت پهنه‌بندی انجام شود تا هزینه کمتری برای متقاضیان داشته باشد؛ یعنی دیگر لازم نیست برای هر قطعه چاه حفر شود بلکه برای چند قطعه یک چاه برای کارهای نظام‌مهندسی حفر خواهد شد بنابراین تقریباً هزینه این چاه ژئوتکنیک برای هر واحد از ۸۰ میلیون تومان به هفت میلیون تومان کاهش پیدا کرده است.

جلالوند درباره هزینه مجری طرح نیز یادآور شد: پیگیری‌های زیادی انجام دادیم برای اینکه هزینه مهندس مجری برای واحدهای دوطبقه حذف شود که فعلاً نتیجه‌ای حاصل نشده و فکر نمی‌کنم بتوانیم اقدامی در این زمینه انجام دهیم.

مدیر بنیاد مسکن نهاوند ادامه داد: البته تخفیفاتی در نظر گرفتیم برای اینکه هر دو طبقه قرار است سه سقف اجرا شود و به ازای هر سقف ۴۰ میلیون تومان و در مجموع ۱۲۰ میلیون تومان هزینه مهندس مجری می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: به علت اینکه در این قضیه تعداد مهندسان مجری کم می‌شود قرار است با نظام‌مهندسی رایزنی کنیم تا به‌ صورت پهنه‌ای و یا یک خیابان را به یک شرکت مجری بدهیم تا بدین صورت بتوانیم تخفیفانی بگیریم.

جلالوند درباره ایجاد زیرساخت‌ها هم گفت: هماهنگی لازم برای اجرای زیرساخت‌ها انجام‌ شده است و با ادارات خدمات‌رسان نیز صحبت شده و ادارات همه پای‌کار هستند.

زمین‌های واگذار شده به متقاضیان نهضت مسکن به‌صورت اجاره ۹۹ ساله است و مردم حق فروش یا واگذاری آن را به فرد دیگری ندارند.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ajax-loader