true

ویژه های خبری

true
    امروز جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

بانک‌ها فرآیند دریافت وام اشتغال و ازدواج را تسهیل کنند

 

دشتستان بزرگ/نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: مجموعه دستگاه‌های بانکی یک رکن مهم در فعالیت‌های اقتصادی هستند و باید علاوه‌ بر ارائه گزارش عملکرد خود در راستای فعالیت‌های اقتصادی در طول سال‌های گذشته، برنامه‌های طراحی شده خود جهت تحقق شعار سال ۱۴۰۳ را نیز ارائه کنند.

به گزارش دشتستان بزرگ:آیت‌الله مصطفی محامی امروز سه‌شنبه در دیدار اعضای کمیسیون هماهنگی بانک‌های سیستان و بلوچستان با اشاره به نامگذاری سال۱۴۰۳ تحت عنوان جهش تولید با مشارکت مردم اظهار کرد: چندین سال است که شعار سال‌ در حوزه اقتصاد انتخاب می‌شود و رهبر معظم انقلاب هر بار از یک زاویه به این موضوع می‌پردازند و عنوان کردند که توجه به شعار سال تنها محدود به یک سال نیست و در طول سال باید مد نظر قرار بگیرد.

وی افزود: دولت ارائه تسهیلات را در برخی حوزه‌ها مصوب می‌کند اما زمانی که کار به بانک می‌رسد این تسهیلات پرداخت نمی‌شود که در این صورت مردم بانک را مقصر می‌دانند لازم است تا مسوولان بانکی برای اعاده حیثیت خود کاری کنند و اقناع عمومی داشته باشند.

امام جمعه زاهدان ادامه داد: باید مشخص شود که جهت گیری کلی بانک‌ها درآمدزایی است یا حل مشکل مردم هر چند که بانک باید پول و سرمایه داشته باشد تا بتواند مشکلی از مردم را حل کند اما اگر تنها به فکر منافع خود باشد یک آسیب است و باید جهت گیری خود را مشخص کند.

وی بیان کرد: دولت‌های مختلف در حوزه فعالیت‌های اقتصادی آمارهای زیبایی ارائه می‌کنند اما کمتر آن را در زندگی مردم مشاهده می‌کنیم.

آیت‌الله محامی با اشاره به معضلات پیش روی متقاضیان دریافت تسهیلات گفت: جمع زیادی از مردم از سختی و طولانی بودن فرآیند دریافت وام اشتغال و وام ازدواج گلایه دارند لازم است تا بانک‌ها در این جهت تدابیر لازم را اتخاذ و مراحل کار را تسهیل کنند.

وی خاطرنشان کرد: نکته مهم دیگر در حوزه وام‌های اشتغالزایی این است که بانک‌ها باید نظارت لازم را انجام دهند و این گونه نباشد که تسهیلات ارائه شده جهت ایجاد اشتغال در حوزه‌های دیگر مصرف شود.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ajax-loader