true

ویژه های خبری

true
    امروز جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

دشتستان بزرگ / مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان با اشاره به اهمیت آموزش و مهارت آموزی در جامعه کارگری گفت: امر آموزش برای کارگران باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش دشتستان بزرگ به نقل از فرزاد پیشکاری امروز دوشنبه (۱۱ اردیبهشت) در مراسم روز جهانی کارگر که مجمتع فجر سنندج و با حضور رییس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور، جمعی از مسئولان استانی و جامعه کارگری استان برگزار شد اظهار کرد: جامعه شریف کارگران در همه عرصه‌های مختلف انقلاب نقش مهم و جلوه ای درخشان داشته است و همواره با دشمن مبارزه کرده و از کیان و ناموس میهن دفاع کرده و با تفکر خلاقانه خود خرابه‌های ناشی از جنگ را بازسازی کرده آمد.

وی با بیان اینکه کارگران سربازان جنگ اقتصادی هستند، افزود: کارگران همواره در توسعه پایدار کشور نقش مهمی داشته اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان از ارایه خدمات جامعه کارگری در استان با همدلی خبر داد و گفت: ۱۹ هزار بازرسی در راستای فرهنگ سازی بهداشت و تامین امنیت کارگران در استان طی سال گذشته انجام شده است.

به گفته وی، طی سال گذشته ۱۰ هزار پرونده در حوزه کار، مشاغل سخت و بیمه بیکاری مورد بررسی قرار گرفته و ۲۲۴ هزار نفر به صورت مستقیم بیمه خود را به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت می کنند و با احتساب خانوارها، حدود ۷۰۰ هزار نفر در کردستان مخاطب این اداره کل هستند. همچنین در حوزه اجتماعی نیز اهتمام جدی وجود دارد و حدود ۹۲ کارگاه پیشگیری از حادثه برگزار شده است.

پیشکاری به برگزاری مرتب کارگروه های اشتغال در شهرستان ها اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۲ هزار و ۱۰۰ تعاونی با ۱۸۶ هزار عضو و ۱۸ هزار شاغل در استان وجود دارد.

وی، آموزش های فنی و حرفه ای را مقدمه ای برای مهارت آموزی و توانمندی سازی جوانان برای ایجاد اشتغال خواند و گفت: با گذراندن این دوره ها و تلاش و همت شبانه روزی، زمینه اشتغال در جامعه فراهم خواهد شد.

پیشکاری، آموزش و مهارت آموزی کارگران را نیز از مهمترین اولویت های وزارت کار و لازم وضروری عنوان کرد و با بیان اینکه این آموزش ها موجب مهارت آموزی و ارتقای سطح علمی در کارگران به ویژه کارگران ساختمانی خواهد شد، اظهار داشت: با آموزش و مهارت آموزی کارگران، شاهد کاهش حوادث کارگری و جلوگیری از آسیب های اجتماعی خواهیم بود.

مدیر کل کار کردستان با بیان اینکه مهارت آموزی و تربیت نیروی کار حرفه‌ای و ماهر موجب ایجاد اشتغال پایدار در کشور می شود، خواستار آموزش بیشتر کارگران ساختمانی در بحث ایمنی و حفاظت فردی شد و گفت: ایمنی نقش موثری در دستیابی به ارتقاء سطح سلامت کارگران در جامعه دارد.

در تقویم رسمی کشور پنجم تا ۱۱ اردیبهشت ماه به هفته کار و کارگر نامگذاری شده است.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ajax-loader