ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
---|---|---|---|---|---|---|
« خرداد | مرداد » | |||||
1 | 2 | 3 | ||||
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
- ۰۳ تیر ۱۴۰۱ ساعت درج خبر:۱۷:۰۸
- یک دیدگاه

دشتستان بزرگ: به گفته حاضرین برنامه و جمعی از کسبه، طی شب های گذشته برنامه ای با هزینه کرد ۷۰ میلیون تومان از طرف اتاق اصناف در حالی برگزار شد که گویا بیشتر به شوی تبلیغاتی و انتخاباتی نزدیک بود.
به گزارش دشتستان بزرگ، این دورهمی که گویا شخصی و در نهایت انتخاباتی بود، هیچ خط و ربطی به اتاق اصناف نداشته و جز سوء استفاده از نام، اعتبار و در نهایت هزینه هایی که بر دوش کسبه متضرر و بدون دفاع باقی گذاشت، ناراحتی آنها از مدیریت اصناف را چند برابر کرد.
در روزهایی به سر برده که فشار سنگین مالیاتی بر اصناف و کسبه بوده و دولت انقلابی تمام قد در تلاش برای برطرف کردن مشکلات این قشر از جامعه بوده تا قدمی در راستای حمایت از اصناف و برطرف کردن مشکلات آنان برداشته باشد، آیا چنین حرکت و هزینه کرد انجام شده آن هم در روزهایی که شرایط سختی بر اصناف حاکم بوده قابل دفاع و یا توجیه توسط اتاق و مجموعه مدیریتی اصناف است؟
آیا بهتر نبود که اتاق اصناف نیز این روزها مانند دولت انقلابی به دنبال تشکیل جلسات، ایجاد راهکار و در تلاش برای برطرف کردن مشکلات کسبه و بازاریان باشد، نه به دنبال برگزاری شوی تبلیغاتی در فضایی که بیشتر به خودنمایی، تقدیر از دوستان و حامیان انتخاباتی تشبیه بود؟
از سال گذشته تاکنون با وجود فشار مضاعف مالی، افزایش حق عضویت، صدور پروانه کسب و افزایش هزینه کلاس های آموزشی، موجبات ناراحتی بسیاری از کسبه ایجاد شده و شاهد ایجاد فشار مالی و افزایش دغدغه آنها شده ایم، حال آیا درست بود که هزینه های هنگفتی که جهت حق عضویت ها، صدور پروانه کسب و کلاس های آموزشی آن هم با افزایش بسیار زیاد، از کسبه دریافت شده در برنامه ای که بیشتر به شوی تبلیغاتی، انتخاباتی و شخصی نزدیک بوده هزینه می شود.
این شبهه ایجاد می شود که گویا اتاق اصناف بیشتر به محلی برای رسیدن به خواسته های شخصی و تامین درآمدهای مدنظر تبدیل شده تا رسیدگی به مشکلات کسبه!
این در حالی است که دفاتر اتاق اصناف در بخش های مختلف، با توجه به مشکلات مالی، تعطیل شده و هیچ گونه خدمات رسانی به مجموعه های صنفی در بخش ها صورت نمی گیرد، در نهایت نیز کسبه مجبورند برای پیگیری مشکلات صنفی خود به مرکز اتاق اصناف مراجعه کرده تا شاید گره ای از مشکلات خود برطرف کنند!
بهتر بود افرادی که دست خوبی در برگزاری شوی تبلیغاتی داشته اندکی اشتباهات خود را دقیق تر بررسی و به جای سخنرانی های سرشار از مجیزگویی در کنار انجام چنین حرکات و نمایش های قابل تأملی در پی برطرف کردن مشکلات کسبه اتاق اصناف باشند.
در پایان لازم به ذکر است، پیش بینی شده بسیاری از نزدیکان، دوستان و دست اندرکاران و افرادی که برای برنامه مذکور اتاق فکر تشکیل داده و یا از آنها تقدیر شده با متن منتشر شده مخالفت کرده و یا انتقاد می کنند، مخالفتی که از روی دلسوزی نبوده و تنها حمایت از مدیریت اتاق اصناف را آن هم به هر قیمت و بهایی، در پی خواهد داشت.
نویسنده اگه در گردهمایی شرکت کرده بود اسپانسر برنامه رو می دید و از زبان برگزار کننده مراسم هزینه کرد را میشنید آمارهای اشتباه را از کجا بدست می ارید؟