ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
---|---|---|---|---|---|---|
« خرداد | مرداد » | |||||
1 | 2 | 3 | ||||
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
- ۰۲ تیر ۱۴۰۱ ساعت درج خبر:۲۲:۳۸
- بدون دیدگاه

دشتستان بزرگ: نماینده شورای اسلامی استان بوشهر در شورای عالی استانها و همچنین سخنگوی کمیسیون حقوقی و نظارت شورای عالی طی نشست کاری با سردار هادیانفر، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور ضمن تقدیر از مواضع مسئولانه وی در خصوص ضعف خودروسازان داخلی در تولید خودروی باکیفیت و ایمن گفت: بخش عظیمی از سوانح جاده ای بر اثر عدم کیفیت مطلوب خودروهای تولید داخل می باشد که الزام این مهم می بایست در دستور کار متولیان و دستگاه های نظارتی قرار گیرد.
سیدمحمدحسینی خاطر نشان کرد: آمار روزانه تلفات جاده ای کشور بین ۴۳ الی ۴۵ نفر بوده که در مقایسه با حادثه متروپل هشداری به مراتب شدید تر و هولناکتر محسوب می شود.
وی با اشاره به وجود بیش از ۳۰۰۰ نقطه حادثه خیز شهری و ۲۰۰۰ نقطه حادثه خیز داخلی افزود: عوامل متعددی موجب شده تا از بین ۱۷۵ کشور دنیا رتبه ۱۱۳ را در ثبت سوانح جاده ای بنام ایران ثبت شود و اگر وزارت کشور، پلیس راهور و مسئولان راه و شهرسازی و شهرداری ها و… از این نقاط و علل اصلی این سوانح بی اطلاع بودند، باید به حس مسئولانه مسئولین انتقاد میکردیم، اما اکنون که علل و نقاط اصلی حادثه خیز در کشور، شناسایی شده است، در صورت عدم توجه به این مهم و اصلاح نقاط حادثه خیز موجود، نقد جدی تری بر ایشان وارد است که چرا اراده ای جهت اصلاح این نقاط حادثه خیز را شاهد نیستیم؟
سخنگوی کمیسیون حقوقی و نظارت شورای عالی ضمن استناد به شماره ۲ بند ج ماده ۳۰ قانون احکام دائمی برنامههای توسعه کشور مبنی بر اینکه دولت موظف است ساز و کارهای قانونی لازم را به منظور کاهش سالانه ده درصد (% ۱۰) از میزان تلفات جانی ناشی از تصادفات رانندگی در جادههای کشور فراهم کند، ادامه داد: به نظر میرسد اگر دولت به این تکلیف عمل می نمود، احتمالا شرکت های خودرو سازی داخلی و وزارت راه و شهر سازی به عنوان متخلفین ردیف اول این آمار تکان دهنده معرفی و در صورت برخورد با آنها، تا کنون این آمار به حداقل رسیده بود.
در این نشست همچنین با توجه به ثبت تخلف برای برخی خودروها در استان دیگر بدون تردد آن خودرو در آن استان مذکور، راهکار مناسب در این خصوص را نیز جویا شدند.
از سوی دیگر مقرر شد با توجه به گرمای شدید مناطق جنوب و لزوم نصب پرده عقب و شیشه دودی برای راکبان وسایط نقلیه، این موضوع توسط کارشناسان راهور بررسی و در صورت تایید، طی آیین نامه جدید، نصب برچسب دودی، برای خودروهای استانهای جنوبی، تا سقف ۳۰٪ مجاز شود.
دیدگاه ها