true

ویژه های خبری

true
    امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

دشتستان بزرگ: کاپیتان سابق پرسپولیس می گوید فوتبال ایران می تواند به صورت همزمان از دایی گل محمدیی و امیر قلعه نویی استفاده کند.

دایی-قلعه نویی و گل محمدی همزمان روی نیمکت تیم ملی ایران

به گزارش دشتستان بزرگ؛ مجتبی محرمی مدافع اسبق پرسپولیس و تیم ملی در خصوص شرایط پرسپولیس و تیم ملی با ایران ورزشی صحبت کرده و به سؤالات ما پاسخ می‌دهد. به همین دلیل در رابطه با بازی‌های پرسپولیس و سایر موارد تیم ملی گفت‌وگویی با این پیشکسوت فوتبال داشتیم.

بازی سختی پیش روی پرسپولیس قرار دارد. سرخپوشان تهرانی قادر هستند از سد تیم تراکتور در حضور تماشاگرانش در تبریز بگذرند؟

پرسپولیس باید برنده شود چون همه از این تیم انتظار قهرمانی دارند از این‌رو همان طور که سپاهان را در اصفهان شکست داد حالا هم باید تیم تراکتور را در تبریز شکست دهد چون بالاخره همه تیم‌ها در حال حاضر با اهداف خاصی رودرروی یکدیگر قرار می‌گیرند و خیلی سخت به یکدیگر امتیاز می‌دهند. در حال حاضر هم نه تنها امتیاز گرفتن مقابل بقیه تیم‌ها خصوصاً مدعیان باارزش است بلکه تفاضل گرفتن و پرگل بردن هم برای پرسپولیس ارزش خاصی دارد. در واقع پرسپولیس با نتیجه ۴ بر ۲ سپاهان را در اصفهان شکست داد بنابراین حتماً می‌تواند اگر در حد خودش ظاهر شود حتی تراکتور را هم در تبریز با سه یا چهار گل اختلاف شکست دهد.

اما تراکتور مربی خیلی خوبی مانند خمس دارد. با وجود این باز هم فکر می‌کنید پرسپولیس از سد تراکتور در تبریز بگذرد؟

پرسپولیس روند رو به رشدی داشته و در چند بازی اخیرش علاوه براینکه برنده شده حریفانش را هم با چند گل اختلاف شکست داده است. آقای خمس هم مربی خوب و بادانشی است اما فراموش نکنید که یحیی و تیمش از سد مورایس و تیمش که ایشان هم دستیار مورینیو بودند با نتیجه‌ای پرگل گذشتند بنابراین می‌توانند کار بزرگ دیگری را این بار در تبریز انجام دهند ضمن اینکه فراموش نکنید یحیی هم مربی کوچکی نیست و کم پیش نیامده که مقابل مربی خارجی قرار بگیرد و از سد آنها بگذرد پس باز هم می‌تواند با تفکراتی که دارد تیمش را به موفقیت برساند.

چرا پرسپولیس در ۲۰ دقیقه اول بازی مقابل نفت مسجدسلیمان تحت تأثیر حریف قرار داشت و با هنر بیرانوند موفق شد در ابتدا نتیجه بازی را حفظ کند؟

این مسأله هم به خاطر حساسیت‌هایی بود که برای پرسپولیس به وجود می‌آورند و تیم را تحت فشار قرار می‌دهند اما به هر شکل که بود خیلی خوب و حساب شده بازی کرد و با نتیجه‌ای پرگل از بازی بیرون آمد. در این بین حتماً نقش بیرانوند هم در پیروزی پررنگ بود چون یک پنالتی را گرفت تا در ادامه پرسپولیس سه گل دیگر بزند و سه امتیاز باارزش بگیرد.

در مقام قیاس بین عابدزاده و بیرانوند کدام دروازه‌بان را بهتر می‌دانید؟

نسل من با عابدزاده بزرگ شد چون با او بازی کردیم. عابدزاده واقعاً یک دروازه‌بان بی‌نظیر بود که همه جوره می‌شد روی او حساب کرد. یادم هست برای یک بازی به اصفهان رفته بودیم و او در تیم تام بازی می‌کرد. دروازه‌بانی با رفلکس‌ها و حرکات دیدنی که همه را به وجد می‌آورد و هیچ مهاجمی نمی‌توانست به راحتی به او گل زند. همان موقع هم که در تام بود آن قدر خوب بود که کارشناسان می‌گفتند او جایگزین حجازی و رشیدی خواهد شد. در حال حاضر هم بیرانوند بهترین است و روی دست او در ایران واقعاً دروازه‌بان دیگری وجود ندارد و خیال پرسپولیس و تیم ملی را از بابت دروازه‌بان ششدانگ راحت کرده است.

در رابطه با گلزنی عبدی و نعمتی که هر دو هم بعد از گلزنی گریه کردند چه نظری دارید؟

بالاخره بازیکن هستند و احساسی می‌شوند و در آن لحظه به آن شکل ابراز احساسات می‌کنند.

شما هم بعد از اینکه از محرومیت برگشتید گریه کردید؟

نه من بعد از محرومیتم وقتی برگشتم گریه نکردم اما در بازی پیشکسوتان پرسپولیس و آث‌میلان، بغض کردم و آقا رضا شاهرودی در دفاع چپ بازی کرد که ایشان هم چند دقیقه بود و مصدوم شد. قبل از بازی علی آقا به من گفت بازی کنم که من گفتم نه، چون دلیلی نداشت بازی کنم و دوست داشتم جوانترها بازی کنند.

در رابطه با مهاجم برزیلی جدید پرسپولیس چه صحبتی دارید؟

پریرا مهاجم خوبی است اما فکر می‌کنم هنوز جا نیفتاده است. او خوب خلق موقعیت می‌کند، بازیسازی کرده و حرکت می‌کند اما هنوز مقداری سنگین است و باید بیشتر با بچه‌ها هماهنگ شود.

بعد از رفتن لوکادیا فکر می‌کردید اوضاع خط حمله پرسپولیس به هم بخورد و بعد در ادامه بهتر شود؟

لوکادیا که رفت ما ضرر کردیم دیاباته هم مقطعی بازی کرد اما در ادامه او هم مصدوم شد و نوبت به جوان‌های دیگر رسید که خودشان را نشان دهند. باور کنید من که دفاع بازی می‌کردم اما الان اگر بازی می‌کردم آقای گل می‌شدم. آن زمان محسن عاشوری که عالی پاس گل می‌داد مرا به بهترین شکل در موقعیت گل قرار می‌داد و من هم در بهترین شرایط قرار می‌گرفتم و در همه پست‌ها جز دروازه‌بان بازی می‌کردم.

پیش‌بینی‌تان از بازی دربی آینده چیست؟

دربی را می‌بریم چون برای قهرمانی باید این بازی‌های شش‌امتیازی را دست پر از میدان خارج شویم و حرکت رو به رشدمان را ادامه دهیم. این بار هم من فکر می‌کنم محمد عمری شانس بالایی برای گلزنی در دربی دارد چون عالی کار می‌کند همان طور که علیپور و طارمی هم یک روزی جدید بودند و به پرسپولیس آمدند و در دربی گلزنی کردند این بار هم محمد عمری می‌تواند بازی را در بیاورد همان طور که عمری در بازی مقابل سپاهان عالی کار کرد باز هم می‌تواند مقابل تراکتور و حتی دربی هم عالی کار کند. در دربی هم گلزن معلوم نمی‌شود اصلاً شاید بیرانوند از روی ضربه کاشته گل زد همان طور که چیلاورت و هیگیتا عالی گل می‌زدند و با آن حرکاتشان تماشاگران را به وجد می‌آوردند.

در رابطه با مربی جدید تیم ملی که حرف و حدیث زیادی مطرح شد چه نظری دارید؟

آقا مجید خیلی خوب صحبت کرد و سه مربی بزرگ ما را برای سرمربیگری تیم ملی بهترین دانست که انصافا هم همین طور است. ما باید سه مربی خوبمان که آقایان دایی، قلعه‌نویی و یحیی که هر سه جزو بهترین‌ها هستند را به‌عنوان کادر مشخص کنیم و مانند سوئد که چند دوره دو مربی به طور مشترک با تعامل با همدیگر تصمیمات فنی را می‌گرفتند این بار هم اجازه دهیم این سه مربی بزرگ با تعامل، بازیکنان را دعوت و بعد هم تیم ملی را هدایت کنند. اصلاً از همین سه فروردین که قرار است بازیکنان را دعوت کنند و ما یک بازی تدارکاتی داشته باشیم این کار را امتحان کنیم. یعنی این سه بزرگ با تعامل هم بازیکنان را دعوت کنند و با روسیه یا هر حریف دیگری که قرار است بازی کنیم آنها در مورد تیم ملی تصمیم‌های فنی را بگیرند. دوستان آمدند و ۷-۸ مربی برای تیم ملی معرفی کردند که به قولی مربیان ما و جامعه فوتبال را سر کار بگذارند.

اصلاً مگر مدرسه فوتبال است که این همه مربی معرفی می‌کنید. بعضی‌ها هم شاید بگویند مربی درجه یک خارجی معرفی کنید اما ما پول نداریم که بخواهیم مربی درجه یک بیاوریم. آقای تاج و یکسری دوستان دیگر که پایشان به توپ نخورده حتماً فوتبال را می‌فهمند و آقا مجید که عمرش را برای فوتبال گذاشته و امثال ایشان و من نمی‌فهمیم. اصلاً چرا نباید از امثال عادل استفاده کنند. استاد دانشگاه است و فوتبالی، همینطور مدیری قوی که حتماً می‌تواند به‌عنوان مدیر تیم‌های ملی خیلی خوب کار کند. مدیری که همه او را دوست دارند و خود من هم هیچ وقت برنامه‌های خوب او مانند نود را فراموش نمی‌کنم. یادم می‌آید که یک‌بار قرار شد عادل برنامه‌ای در رابطه با مادران درست کند. متأسفانه سر ساختن این برنامه هم خیلی برای عادل مشکل درست کردند اما او سر حرفش ایستاد و برنامه مخصوص به مادران را ساخت. آقایان ایرادات عجیب و غریب گرفته بودند و مثلاً از عکس من که مامان مهین ۸۴ ساله‌ام را بوسیده بودم ایراد گرفته بودند و یکسری از مسائل دیگر که عادل به هر شکلی که بود آن برنامه را پخش کرد و عکس‌ها و فیلم مامان نصرت و مامان مهین و بقیه مادران فوتبالیست‌ها را نشان داد که واقعاً دستش درد نکند. برنامه‌ای که هیچ وقت از ذهن من فراموش نمی‌شود و لطف عادل را فراموش نمی‌کنم.

منبع: روزنامه ایران ورزشی

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ajax-loader