true

ویژه های خبری

true
    امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

دشتستان بزرگ: با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی چندین طرح بهداشتی و درمانی در استان بوشهر به بهره برداری رسید.

بهره برداری چندین طرح بهداشتی و درمانی با حضور وزیر بهداشت

به گزارش دشتستان بزرگ به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، طرح توسعه بیمارستان زینبیه (س) خورموج به بهره‌برداری رسید.
این طرح شامل بخش‌های اعصاب و روان، آی. سی. یو و ان. آی. سی. یو است که با افتتاح و راه‌اندازی آن ۲۰ تخت به تخت‌های این بیمارستان افزوده شد.
طرح توسعه بیمارستان زینبیه (س) با زیربنای ۱۵۰۰ مترمربع و اعتبار ۶۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری احداث و تجهیز شده است.
همچنین طرح ساخت و تجهیز مرکز درمان بستر امام جعفر صادق (ع) کاکی به بهره‌برداری رسید.
این طرح با زیربنای ۲۲۰۰ مترمربع و اعتبار ۵۰۰ میلیارد ریال ساخته و تجهیز شده است.
این مرکز توسط سید محمدامین حسینی حبیبی از خیرین حوزه سلامت شهرستان دشتی ساخته و هزینه تجهیزات آن توسط دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تأمین شده است.
در این مرکز خدمات پزشکی عمومی ۲۴ ساعته، خدمات اورژانسی، خدمات سطح ۲ تخصصی و ویزیت تخصصی سرپایی به مراجعین ارائه می‌شود.
باتوجه به میزان بالای جمعیت تحت پوشش مرکز و پراکندگی روستا‌های بخش کاکی، قرار داشتن این مرکز در مسیر جاده اصلی و پرتردد بوشهر به عسلویه، حادثه‌خیز بودن جاده‌های منطقه و بالابودن آمار تصادفات در این بخش از مهم‌ترین مؤلفه‌های اهمیت ساخت این مرکز برای بخش کاکی است.
مرکز دیالیز خیرساز بیمارستان امام هادی (ع) شهرستان دیّر هم راه‌اندازی شد.
ساختمان این مرکز با همت و مشارکت فرزندان مرحوم حاج حسن توانا با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال، زیربنای ۲۸۰ مترمربع و در محوطه بیمارستان ساخته شده است.
برای خرید دستگاه‌های دیالیز این مرکز ۳۵ میلیارد ریال از محل کمک‌های شورای راهبردی پتروشیمی‌های منطقه پارس جنوبی و مبلغ ۳۵ میلیارد ریال نیز از اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی بوشهر هزینه شده است.
مرکز دیالیز بیمارستان امام هادی (ع) دیّر دارای ۶ دستگاه دیالیز است که روزانه در دو نوبت فعالیت خواهد داشت و در صورت نیاز به ۳ شیفت نیز قابل افزایش است.
در شهرستان دیّر حدود ۳۵ بیمار دیالیزی وجود دارد که راه‌اندازی این مرکز نقش مؤثری در رضایتمندی بیماران دارد.
در حاشیه افتتاح مرکز دیالیز، دستگاه بی‌خطرسازی پسماند عفونی بیمارستان امام هادی (ع) دیر نیز به بهره‌برداری رسید.
با توجه به حساسیت زباله‌های بیمارستانی و لزوم بی‌خطرسازی آن‌ها، در این مرکز از دستگاهی با ویژگی خردکن و اتوکلاو استفاده شده است که ضمن کاهش حجم پسماند عفونی و پاتولوژیک با انجام عملیات اتوکلاو، بی‌خطرسازی شده و قابلیت دفن همراه با زباله‌های شهری را دارا خواهد بود.
برای خرید این دستگاه مبلغ ۸ میلیارد ریال از محل کمک‌های شرکت متانول کاوه شهرستان دیّر هزینه شده است.
پیش‌ازاین امحاء پسماند عفونی بیمارستان از طریق برون‌سپاری انجام می‌شد که با راه‌اندازی این مرکز ضمن تسریع در عملیات امحاء هزینه‌های ناشی از آن نیز کاهش محسوسی خواهد یافت.
دکتر بهرام عین‌اللهی در حاشیه افتتاح مرکز دیالیز بیمارستان امام هادی (ع) شهرستان دیر گفت: امروز مرکز اورژانس ۱۱۵ شهری بنک در شهرستان کنگان و مرکز دیالیز بیمارستان امام هادی (ع) در دیر به بهره برداری رسید.

به گفته او ساختمان مرکز دیالیز شهرستان دیر به همت خیر و تجهیزات آن توسط دانشگاه علوم پزشکی تامین شده است. عین اللهی عنوان کرد: این مرکز دیالیز دارای ۶ تخت مجهز است و برای اولین بار در این شهرستان راه‌اندازی شده است. وزیر بهداشت ابراز امیدواری کرد با افتتاح این مرکز خدمات خوبی به حدود ۳۵ بیمار کلیوی این خطه ارائه شود.
پایگاه اورژانس ۱۱۵ شهری بنک نیز  با حضور وزیر بهداشت به بهره‌برداری رسید.
ساخت پایگاه اورژانس شهری بنک در زمینی با ۱۲۵ مترمربع و با اعتباری بیش از ۲۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی انجام شده است.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ajax-loader